Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
päran skrev:federal champion bulk pack är vettiga till det mesta
bjosse skrev:Några kommentarer till ammo.
Jag kör själv tre sorter varav en är uppräknad av Frank, Centurion från Vildsvin. Kronade den i söndags, och den snittade 385 m/s i min 455:a. Det ger lite drygt 190J och den är därmed "jaktbar" avseende kravet på anslagsenergi klass 4. Denna skjuter dessutom väldigt bra i min (och kompisarnas för den delen) bössa, inom en 10-krona på 50 meter. Min bössa är omsorgsfullt inskjuten, och det är väl ungefär vad den presterar. Bättre är svårt att begära, då krävs såväl bättre skytt än jag samt sannolikt även ett renodlat tävlingsgevär. Så vad ammo beträffat så är Centurion "the most bang for the buck". I mitt amatörmässiga tycke matchprestanda för en bra peng om man köper 5000 eller fler.
Kommentar till Torsbo. De har ett riktigt bra pris på Rem Thunderbolt. Min personliga erfarenhet av den ammon är att det är bättre att skjuta iväg hela patronen med slangbella så man inte förstör en bra inskjuten bössa
Callmenobody skrev:bjosse skrev:Några kommentarer till ammo.
Jag kör själv tre sorter varav en är uppräknad av Frank, Centurion från Vildsvin. Kronade den i söndags, och den snittade 385 m/s i min 455:a. Det ger lite drygt 190J och den är därmed "jaktbar" avseende kravet på anslagsenergi klass 4. Denna skjuter dessutom väldigt bra i min (och kompisarnas för den delen) bössa, inom en 10-krona på 50 meter. Min bössa är omsorgsfullt inskjuten, och det är väl ungefär vad den presterar. Bättre är svårt att begära, då krävs såväl bättre skytt än jag samt sannolikt även ett renodlat tävlingsgevär. Så vad ammo beträffat så är Centurion "the most bang for the buck". I mitt amatörmässiga tycke matchprestanda för en bra peng om man köper 5000 eller fler.
Kommentar till Torsbo. De har ett riktigt bra pris på Rem Thunderbolt. Min personliga erfarenhet av den ammon är att det är bättre att skjuta iväg hela patronen med slangbella så man inte förstör en bra inskjuten bössa
Tack för infon angående centurion. En liten fråga angående thunderbolt och slangbellan. Är det beroende på att de är ojämna eller att d förstör pipan? Anledningen att jag frågar är att de funkar lika bra som någon annan i min marlin 795.
Mvh
Skickat från skittelefonen samsung galaxy s2 LTE som Tele2 lurade på mig.
Frank69 skrev:Tackar för länken ogster! Synd bara att de butikerna endast finns i ett begränsat område i Svea...
Men de kanske blir fler och fördelas lite bättre i landet.
Hittade denna:
För att följa länken så måste du registera dig.
Och de skickar ammo/vapen via posten/bussgods.
Callmenobody skrev:Köpte 500st topshot-skott för 195kr
gubbe skrev:Callmenobody skrev:Köpte 500st topshot-skott för 195kr
Dubbla priset jämfört med luftammo. Ibland får jag en känsla av att våra diaboler är ganska högt prissatta.
gubbe skrev:Callmenobody skrev:Köpte 500st topshot-skott för 195kr
Dubbla priset jämfört med luftammo. Ibland får jag en känsla av att våra diaboler är ganska högt prissatta.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst