Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Sniperace skrev:Frank69 skrev:Då de måste lösa medlemskap i föreningen + 100kr för skyttekortet...
De föreningarna är inte ännu anslutna till skytteförbundet...
ok, finns det sådana som inte är det ?
soul skrev:Sniperace skrev:soul skrev:Görgen skrev:Frank69 skrev:Vad säger du Görgen... skall vi ta K-pistkortet denna gången???
Ja det får det bli eftersom k-pisten verkar få vara kvar.
Va kulvad har du hört som inte jag har hört?
att det inte blir lag förrän 2014 om den går igenom, och då fem års tid för PRIVATPERSONER som har tidsbegränsade licenser, dvs närmare sex år fram i tiden, och inget g´har sagts om kpistar i föreningsregi som inte har femårslicenser.
men som sagt, minst sex år framåt kan vi hålla på med denna ädla skytteform!!!
vann 1 pris i tävling i landskrona i lördags i min klass, min som tog första i sin klass och två anda tog andra respektive femteplats i sina klasser.
fi faaan vad det blåste, från vänster mot höger, så vi fick sikta på tavlornas vänsterkant och träffarna kom på deras högerkant.... (fältskytte)
Föreningar som inte har femårslicenser kommer inte att finnas om lagen går igenom.
Men jag kan tänka mig att det är en riktigt kul skytteform. Inget som jag skulle lägga pengar på dock om man istort sett vet att pengarna är bortkastade om 5 år.
Knivsöder skrev:Sniperace skrev:Frank69 skrev:Då de måste lösa medlemskap i föreningen + 100kr för skyttekortet...
De föreningarna är inte ännu anslutna till skytteförbundet...
ok, finns det sådana som inte är det ?
Många tack för erbjudandet Vittsjö, om det står fast?
Stockholm (SLJSF) är ännu inte med i SvSF utan vi väntar på svar på våran ansökan. Vi har som ni då förstår inte heller någon som vi kan göra testen hos och som då kan skriva på pappren.
Mig veterligen så är vi bara två stycken (jag själv bland annat) i SLJSF som har gevärsskyttekortet.
Kan det bli möjligt för de utomstående som vill att göra provet hos er, att göra testen exempelvis på förmiddagen den 30 juni, dagen efter SM? Såvida det inte finns tid på lördagen den 29 juni?
Det skulle kunna vara ett bra incitament till att locka flera skyttar till SM i Vittsjö från övriga Sverige! Till den dagen så bör alla andra föreningarna vara klara med sina medlemskap i SvSF. Jag vet att det finns fler i Stockholm som gärna vill ha gevärsskyttekortet.
Sniperace skrev:soul skrev:Sniperace skrev:soul skrev:Görgen skrev:[quote="Frank69"]Vad säger du Görgen... skall vi ta K-pistkortet denna gången???
Ja det får det bli eftersom k-pisten verkar få vara kvar.
Va kulvad har du hört som inte jag har hört?
att det inte blir lag förrän 2014 om den går igenom, och då fem års tid för PRIVATPERSONER som har tidsbegränsade licenser, dvs närmare sex år fram i tiden, och inget g´har sagts om kpistar i föreningsregi som inte har femårslicenser.
men som sagt, minst sex år framåt kan vi hålla på med denna ädla skytteform!!!
vann 1 pris i tävling i landskrona i lördags i min klass, min som tog första i sin klass och två anda tog andra respektive femteplats i sina klasser.
fi faaan vad det blåste, från vänster mot höger, så vi fick sikta på tavlornas vänsterkant och träffarna kom på deras högerkant.... (fältskytte)
Föreningar som inte har femårslicenser kommer inte att finnas om lagen går igenom.
Men jag kan tänka mig att det är en riktigt kul skytteform. Inget som jag skulle lägga pengar på dock om man istort sett vet att pengarna är bortkastade om 5 år.
[/quote][/quote][/quote][/quote]Men är inte grejen att de ska förändra de icke tidsbegränsade licenserna till 5års?
Ja är de så billiga så är det väl bara att köra på
Jazz skrev:Jaha då är det tid att ansöka på K-Pist med. Men jag vill inte ha den gamla, jag vill ha H&K Mp5.
Men dä går väl inte för sig![]()
![]()
Jazz skrev:Jo viss skulle jag vilja ha en lic men problemet är att tiden inte räcker till att skjuta K-Pist.![]()
![]()
![]()
päran skrev:Man vet ju att Kpist o mauser med diopter är ett nationellt gammalt utdöende skytte , skött själv mycket mauser för längesen.som tur är har norrläningarna sett framåt o tävlar mycket med kikare på bössorna och även med ak4 .
finns även klubbar i södra svea som har kikar klass på tävlingar nu för att få fler deltagare .
Så att förändra skyttet är ett måste annars dör det ut -feild target är en sån gren där svea är år efter vårt grannland norge tex .
Nog om detta -vi är på ett luftvapen forum
Återgå till Skytte Tävlingar och träffar Etc.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster