

Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
TheFoes skrev: 175ms alltså 7,5j använde jsb exakt 8,44 grains.
Nitro skrev:Min har Maccarifjäder och ger 9,85 J
Har du en gång bytt, så tror jag inte du vill byta tillbaka. De går bra orginal, men ännu bättre med fjäderuppdatering.
TheFoes skrev:fick tag på en fwb 300 U serienummer 240930, vet ej riktigt vilket årtal det är tillverkad
Leopold skrev:TheFoes: våren 1978 verkar det som enligt tabellen.
Frank69 skrev:Ajdå... var det inte 78:orna som har problem med spännarms styrningen där sidarmen håller ventilbrickan????
Silwer skrev:Jag har en 78ajag med, kallas rasbössan då de flyger i bitar när man minst anar det, FWB insåg snabbt att det var korkat bygt s det är enbart 78orna.
Frank69 skrev:Nu kommer bevisen... tror att ev så är den röda packningen optimerad för FWB 150... och den gröna för FWB 300.
Det är ju en del skillnad på dem...
Grön: diameter innerhål 5,88mm
Grön: höjd 7,47mm
Röd: diameter innerhål 6,22mm
Röd: höjd 6,49mm
Och lite bilder på ytterdiametern:
För att följa länken så måste du registera dig.
För att följa länken så måste du registera dig.
För att följa länken så måste du registera dig.
Buffer
Komp. ; A ; B ; C ; D ; Höjd ;
Grön ; 21,8 ; 15,9 ; 16,9 ; 8,9 ; 12,3 ;
Röd 1 ; 22,1 ; 15,9 ; 17,0 ; 9,2 ; 12,0 ;
Röd 2 ; 21,9 ; 15,8 ; 17,0 ; 9,1 ; 12,0 ;
Pippackning
Komp. ; Ytter ; Inner ; Höjd ;
Grön ; 13,9 ; 6,4 ; 7,5 ;
Röd A ; 14,0 ; 6,4 ; 7,5 ;
Röd B ; 14,1 ; 6,3 ; 7,6 ;
Frank69 skrev:Man gör ju aldrig åverkan på ett Tyskt tävlingsvapen för att få dit en Italiensk fjäder...
We only source "Made In America" raw materials for our tuning products and machined items.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst