Anonymous

Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Bsa_Airsporter skrev:5.5 FAC ca 40J med en gasfjäder 35J med FAC fjäder. så ring till det företag du ska beställa från, och be dom om serienr och id.nr till just det vapnet o skicka in licensen till snuten. tar ett par veckor för första licensen o kostar 600kr andra licensen kostar 220 o tar ett par dar bara
XL i cal .25, 203 m/sek, 26.7J?
Bsa_Airsporter skrev:med Theoben's FAC Gas-ram fjäder klarar den dessa hastigheter!har du inte hört talas om dessa fjädrar? (inget illa menat du)
![]()
nej detta e inget effektmonster men den klarar faktiskt den energin. men den e ingen hål-ihål bössa då.
Bsa_Airsporter skrev:XL i cal .25, 203 m/sek, 26.7J?
Vad ger din .22 slr98 FAC?
Med Theobens kraftigaste gas-fjäder lämnar en 16.0gr kula totalt 870 fps och 26.8 ft/lbs! det är omvandlat till metriska termer: 265.18m/s och 37.18J
Bsa_Airsporter skrev:jag hade sent ett mejl till theoben pga att jag ska beställa en FAC till min Airsporter dom berättade att en fjäder till den bössan skulle klara ca 35J.
BTW: märkte att jag tryckt felskulle stå 30J och 25J
![]()
![]()
sry nu förstår ja vad ni menar med överdriften
![]()
Ber om ursäkt att jag hade fel! misstag händer alla
håller med dig på det o ber om ursäkt för missledningen till ZanderMan.trådskaparen är nöjd med svaren å har fått rätt info, är ju inte så kul att beställa en bössa på fel grunder för att sedan bli besviken.
Då är det bättre att underdriva lite så man blir positivt överaskad istället!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster