Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
The Beef skrev:Skrämmande bra för att vara denna årstid. Ett litet tips till Sveaskyttarna när ni sätter in hårdträningen. Försök att skapa lite lufthinder på banan, exempelvis en gammal stor dörr som gör att vindar från sidan "studsar" tillbaka. Sätt ut vindflaggan så att den kan reagera på denna eventuella felriktade vind. Det finns gott om sådana hinder i Plzen även om dom inte är kompakt hela, dom tillåter viss mängd luft att smita förbi. Man kan bli galen med mindre när man måste hålla av åt fel håll. Hamnar man på första eller sista banan så skjuter man dessutom längs med en vägg, då kan studsen bli rejäl om det är hårda vindar.
Och försök prata er samman ni som skjuter i samma lag så att ni tränar med samma typ av vindflaggor. Ni måste högst troligt dela flaggor och det är bänkrotation efter varje tavla.
Nitro skrev:Vad är nästa steg? Väga skotten typ.....
När man snackar med vanligt folk så blir man ju nästan idiotförklarad haha.
The Beef skrev:Jag hör till den gruppen mänskor som skapar grejer hellre än bra.
9. fortsättning följer.......
The Beef skrev: Jag hör till den gruppen mänskor som skapar grejer hellre än bra.
Tomaz skrev:Lite bänkskytteträning från 25m idag igen..
Nytt fram och bakstöd testades och jag tycker det funkade bra.
Jag sköt 3x25 skott och fick godkänt på första och sista tavlan, men mittentavlan hade jag en rejäl genomklappning. Vet inte riktigt vad som hände, men jag slarvade och stressade en del...
Skiftande vind från alla riktningar och skotten drev lätt iväg i åttan åt fel håll när jag inte hängde med i vändningarna..
247 (9X)
239 (8X)
246 (6X)
Totalt 732 (23X)
För att följa länken så måste du registera dig.
msk skrev:
Fin rigg du har, jag har ett likadant främre stöd, min fundering är att göra en platta som passar i fästet för remskenan. Jag upplever att kudden i stödet inte ger den stabilitet som man önskar. Vad tycker du?
Tomaz skrev:Lite bänkskytteträning från 25m idag igen..
Nytt fram och bakstöd testades och jag tycker det funkade bra.
Jag sköt 3x25 skott och fick godkänt på första och sista tavlan, men mittentavlan hade jag en rejäl genomklappning. Vet inte riktigt vad som hände, men jag slarvade och stressade en del...
Skiftande vind från alla riktningar och skotten drev lätt iväg i åttan åt fel håll när jag inte hängde med i vändningarna..
247 (9X)
239 (8X)
246 (6X)
Totalt 732 (23X)
För att följa länken så måste du registera dig.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst