Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Tomaz skrev:Träning idag...Har gjort en ny bredare blatta till framstocken som passar i frontstödet, och går snabbt att flytta över mellan bössorna. Jag började med Royale i 26J och tänkte testa en annan kikare jag hade i gömmorna i väntan på en Falcon T50, men det var ingen hit...höjdjusteringen räckte inte till och sidojusteringen var opålitlig. ..Men jag sköt 3x25 i alla fall. Vinden var lite fladdrig och ombytlig och resultatet blev...
242 (3x)
243 (7x)
246 (8x)
Totalt 731 (18x)
Hinner nog inte skjuta in ett vettigare sikte innan tävlingen nästa helg, men det får fixa sig under provskotten..
Jag packade ner Royalen och plockade fram Steyern, som jag precis uppgraderat med yttre fartomställning och ny 16J regulator. Nu hade solen sjunkit ner bakom träden och inför den utlovade regnskuren nu på kvällen, så blev det helt vindstilla och vimplarna rörde sig nästan inte alls. Perfekt skjutväder för höga resultat men inte mycket till träning när man inte behöver kompensera för vind.
Det gick otroligt bra och nytt personligt rekord utomhus från 25m...Det enda som stör mig är att på både tavla två och tre, så kom tavlans första nia på tavlans sista 25:e skott....
249 (11x)
249 (14x)
249 (11x)
Totalt 747 (36x)
Tomaz skrev:Här är ett par bilder från igår och mina 747 poäng tolkat enligt reglerna med 0,224" tolk.
gubbe skrev:Tomaz skrev:Här är ett par bilder från igår och mina 747 poäng tolkat enligt reglerna med 0,224" tolk.
Ser fram emot att få kalla dig herr världsmästare.
Nitro skrev:Det är bara att konstatera att vid vind så är det svårt, speciellt med 10J.
The Beef skrev:Kanske säkrast att avboka Laxå, hur skall jag kunna säga att Steyrn inte håller måttet
Nitro skrev:Jag inser nu att skjuta utan vindvimplar är meningslöst då du inte har den minsta aning var skottet tar.
Nitro skrev:Här hemma har jag spänt upp en lina emellan stugan och kulfånget och sen fäst fem vimplar i (det går att se på bilden i mitt tidigare inlägg). Det fungerar bra tycker jag.
Finns det möjlighet att göra något motsvarande i Laxå?
Eller anser ni att det är fullt tillräckligt som det är?
Leopold skrev:Jaha... trodde inte man behövde rengöra luftvapenpipor men där ser man
Snyggt pangat!
Leopold skrev:Jaha... trodde inte man behövde rengöra luftvapenpipor men där ser man
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster