Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
TonyS skrev:Nitro!
Vore det inte bättre att fästa vimpeln i botten på fenan så blir det mindre moment som försöker vända fenan upp&ner, kanske är så lite att det inte spelar nån roll?
Jag funderar på om man, istället för vimpel, skulle sätta en styv pinne i bakändan (typ tunt wp-rör eller dyl.) med ev. nån liten paddel i ändan för att få en mer exakt gradering på vindhastigheten,
För att följa länken så måste du registera dig.
Nitro skrev:buggsson skrev:Hur mkt väger skrället, Conrads hemsida suger ju betänkligt vad gäller detaljrikedomen av deras produkter.
Ingen aning, men oavsett vilken modell man väljer så tror jag inte att vikten skiljer speciellt mycket.
Jag är bara lite bekymmrad att det är rangligt och går i sönder efter några gångers fälla upp och ner.
Men avakta tills jag fått mina så lämnar jag ett omdöme.
TonyS skrev:Nitro!
Jag funderar på om man, istället för vimpel, skulle sätta en styv pinne i bakändan (typ tunt wp-rör eller dyl.) med ev. nån liten paddel i ändan för att få en mer exakt gradering på vindhastigheten,
kräver säkert en hel del laboration för att få det bra & tillförlitligt, men tänk vad bra (om det funkar dvsatt kunna läsa av skalan & se direkt hur mycket man ska hålla av... kanske värt ett försök iaf?
Nitro skrev:Risken kan bli att det blir för mycket att hålla reda på ifall man har olika typer samtidigt.
Dock är det ju bara att prova sig fram och se vad som funkar.
Nitro skrev:Nu har fått ihop fem som funkar hyfsat. Tanken är att det ska dit en propeller i nosen så det blir jämnvikt. Som det är nu så är dom baktunga och glider då inte lika lätt som de ska göra när de ändrar vindriktning.
Nitro skrev:buggsson skrev:Hur mkt väger skrället, Conrads hemsida suger ju betänkligt vad gäller detaljrikedomen av deras produkter.
Ingen aning, men oavsett vilken modell man väljer så tror jag inte att vikten skiljer speciellt mycket.
Jag är bara lite bekymmrad att det är rangligt och går i sönder efter några gångers fälla upp och ner.
Men avakta tills jag fått mina så lämnar jag ett omdöme.
buggsson skrev:Nu skall den finska mallflaggan snart anlända, då får vi sätta fart med tillverkningen så att vi hinner träna lite på 50m innan Laxåtävlingen.
buggsson skrev:Över på benchrest.com verkar många föredra flaggor med dubbla styrvingar. Hävdar att det blir lättare att se vindvinkeln med en sådan flagga. Kommer tydligen ett gäng sådana till Plzen.
Någon som själv har testat med sådana flaggor?
[/quote]Nitro skrev: Dock saknar jag ju propeller, men igår skruvade jag ihop en proffsig som "The Beef" skickat till mig. Utformningen är samma som mina men den har propeller som startar vid väldigt små vindar. Jag märkte stor skillnad ikväll då det var lugnt, dock inte vindstilla. Ser man bara på vimplarna så var det vindstilla, men propellern snurrade sakta och det räckte för att skottet skulle driva iväg 2-3 cm på 50m med 10J. Propellern sitter med två kullager haha![]()
Här kommer bild på skapelsen
Frank69 skrev:http://forum.accurateshooter.com/index.php?topic=3813331.0
Mike tar 60dollar= ca 420kr/st för sina...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster