Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Silwer skrev:Alternativt byt till en bössa med shroud, ok jag vet tat det inte alltid går, mne folk fattar inte vad det är och man får var ifred.
Heil Shroud!
VictorJ skrev:Inga problem att beställa ex ljuddämpare från sportwaffen? Hur lång brukar leveranstiden vara?
riqe skrev:VictorJ skrev:Inga problem att beställa ex ljuddämpare från sportwaffen? Hur lång brukar leveranstiden vara?
Det är nog inga problem alls om den inte fastnar i tullen och dom tycker man gjort sig skyldig till vapenbrott.
ezox skrev:Finns det ingen dämpare till .25 på sportwaffen? letar och letar men hittar ju inget
VictorJ skrev:riqe skrev:VictorJ skrev:Inga problem att beställa ex ljuddämpare från sportwaffen? Hur lång brukar leveranstiden vara?
Det är nog inga problem alls om den inte fastnar i tullen och dom tycker man gjort sig skyldig till vapenbrott.
Det är väl inte vapenbrott innan man brukar den på ett vapen man inte har licens på.
erik81 skrev:VictorJ skrev:riqe skrev:VictorJ skrev:Inga problem att beställa ex ljuddämpare från sportwaffen? Hur lång brukar leveranstiden vara?
Det är väl inte vapenbrott innan man brukar den på ett vapen man inte har licens på.
Dämparen i sig är licenspliktig såvitt jag vet, så har du ingen licens för dämparen blir det vapenbrott oavsett.
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
VictorJ skrev:riqe skrev:VictorJ skrev:Inga problem att beställa ex ljuddämpare från sportwaffen? Hur lång brukar leveranstiden vara?
pangarn skrev:VictorJ skrev:riqe skrev:VictorJ skrev:Inga problem att beställa ex ljuddämpare från sportwaffen? Hur lång brukar leveranstiden vara?
Nej nej nej nu har du då fel som det bara går ljuddämpare till luftgevär kräver licens för bara dämparen löst så spelar i gen roll om du har den i låst i vapenskåp eller byrå lådan den är ändå licens pliktig och jämför man med krutvapen är tillstånd lätt att få för en dämpare men till luftgevär näst intill stört omöjligt du ska i stort sett vara typ gravt hörselskadad så pass att knallen från sett luftgevär kan göra dig heldöv och du lär då troligast ändå inte få licens på den.
Likaså om du tex köper en tom pipvikt och fyller fen med en dämpande duk å fjäder eller lägger i brickor i den räknas den också som en olaglig dämpare sim kräver tillstånd. Jag känner i te en kotte sim har licens på dämpare på sina luftvapen p tror inte någon annan här gör det heller inte i Sverige i alla fall just pga att det är så svårt att få licens på detta samma gäller shroudade bössor dom är i en gråzon om dom är tomma men dom går alltså inte innehålla bafflar om dom tillverkas i dag mycket knepig å dåligt lagstadgat detta i Sverige och jäkligt larvigt tycker jag
peck skrev:fick hem min dämpare idag det tog typ en vecka från beställningen.
ska försöka åka iväg imorgon och prova den och se om den är något att ha
För att följa länken så måste du registera dig.
GunnarT skrev:peck skrev:fick hem min dämpare idag det tog typ en vecka från beställningen.
ska försöka åka iväg imorgon och prova den och se om den är något att ha
För att följa länken så måste du registera dig.
Den är riktigt snygg ialla fall. Hoppas att den gör lite nytta ....
puttekula skrev:Tänk på att den är olaglig.... ;o)
Hillman skrev:Finns inga som helst tvivel att du begår ett allvarligt vapenbrott som kan stoppa alla dina framtida möjligheter att få licenser både för målskjutning och jakt.
Om man anstränger sig lite och verkligen är intresserad så är det inte alls omöjligt att få dämparlicens.
Jag har fått en på luftgeväret och nu även en öppen licens för inköp av en dämpare "Klass 1-4" vilket innebär att jag köper en 6 mm dämpare och använder den till en 6 mm Norma BR, en 22 Lr och en ,17 Hmr för jakt och skyddsjakt utan några tidsbegränsningar eller andra krav.
Fixa dokumentation på behov av något slag och ansök lagligt istället!
Hillman skrev:Jag kör med en Hogan Decimeater på min 5,5 Cyclone. Suveränt tyst, blir bara en försynt luftpuff istället för en snärtig smäll utan dämpare. Det låter ibland mer vid kulans anslag.
När jag jagat duvor så har det hänt att folk har hört anslaget och tittat upp mot duvan vid skottet men mig hörde/upptäckte de inte!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster