I lördags var det för varmt, så vi stannande på 50m banan. Tror vi var 7skyttar som njöt av det fina vädret... tog inga bilder när vi sköt eller snickrade, men det blev ett par vid grillningen. Vi hade finbesök av Pan. Fick dra iväg lite tidigt, då min svåger hade lovat att bjuda på Älgöl...
För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.
På söndagen var det Mauserskytte i ösregn... men vi var en del som trotsade vädret ändå... Efter skyttet blev det i vanlig ordning vapen och ammoprat...
Ännu en trevlig dag på banan. Det blev mkt snack och lite verkstad idag. Ja lite skjutande blev det såklart och som tur var hittade jag tre enklare vindvimplar som gav stor hjälp trots att de var av enklare modell. Det ska bli ändring på det, för skjuta utan vimplar funkar inte för mig längre.
Tyvärr blev det inga bilder idag, men närvarande var Frank, Sigge63, Görgen och jag såklart. Det dök även upp en ny kille (kommer ej ihåg namnet) som var intresserad av att börja. Jag varnade honom om fördyrande levnadskostnader, men det verkade inte skrämma honom
SM BR 2013 25m 10J - Brons 50m 10J - Brons SM BR 2014 25m 10J - Silver SM FT 2016 10J Guld SM BR 2017 16J Guld
Ja, tack för en trevlig förmiddag igår. Tavelställen blev fixade, och vi hade även besök av Pistol skytteledaren. Idag var jag en sväng på banan, och mötte vår ordförande. Hade inte själv tid att stanna till K-pist skyttet, och vi får ju hoppas att de hade en trevlig dag på banan. Här hemma är det mesta återställt efter gårdagens fest... och i eftermiddag blir det skytte hos min svåger... Igår körde vi en minitävling med luftpistol... det var uppskattat.
Var förresten på Skytteservice i Älmhult i fredags och hämtade förbrukningsprodukter till föreningen och även tavlor, tolkar osv till SM. Så ett litet steg i rätt riktning.
Om allt klaffar, så kommer jag till luftskytte på lördag. Tanken är att vi skjuter vid 50m banan för lite SM träning... Blir enligt meteorologerna 22+ och soligt...
Trevligt! Då blir vi i alla fall 2... För min egen del blir valet lätt... men skall labba lite med bössan då den skall optimeras lite mer till den klassen som den skall delta i... Man skjuter ju med så mycket annat så än så länge har det legat på is...
Igår var det pistol skyttetävling i föreningen... Resultatet är inte sammanräknat än... men det var kul. Avstånd 25m, 50m och sist 5skott på 5m skjutna från höften... det sista var svårt... Hade min systerson med och han sköt en 41p tavla... inte illa för att vara första gången han skjuter pistol på riktigt. Kul att se att ungdomarna har talang och han ville följa med fler gånger...
Frank69 skrev:Om allt klaffar, så kommer jag till luftskytte på lördag. Tanken är att vi skjuter vid 50m banan för lite SM träning... Blir enligt meteorologerna 22+ och soligt...
Som jag skrev tidigare så ligger fokus på SM träning, men vi kan ju nyttja banorna till lite av varje... Kommer jag ihåg det så tar jag med lite av de tavlor som skall användas på SM och tolk, så får vi mer exakt svar på vad bössorna presterar. Skulle tro att vi svider nån korv också... Jag beräknar vara på banan lite innan kl 11...
Vi kommer även imorgon köra 100m. Tar med 2 av (22Lr) lånebössorna och den tredje kommer jag lämna på rep på söndags skjutningen. Den ena Kricon behöver översyn. Jag kommer vara där i morgon och nästa lördag men den 15 kommer jag inte vara med.
Once a champ always a champ. Se livet som en han hund: Går det inte att äta eller sätta på, så pissa på det och gå vidare.
Var en sväng ute vid Skummeslövs strand o halvt badade i havet efter dagens skytte... Nu är man hemkommen... har tömt mobilen på bilder & filmer... på bordet står också ett halvt glas rödvin... Så man har det ju bra...
Dagens skyttedag: Strax efter 10.00 var man på banan och det dröjde inte länge innan skyttarna började fylla upp huset på 50m banan. Det var en givande skyttedag, med mycket skytte div prat om varför skotten tog som de gjorde och även nån grill/kaffepaus... Själv fuskade jag lite och sörplade kaffe hela dagen... Bilder... jajemen... titta o njut:
En av våra duktiga pistolskyttar Carina, som fick låna Svärds Air Arms 400.
För att följa länken så måste du registera dig.
Per (stående) som har blivit en av de aktivaste skyttarna i föreningen... är nog på banorna 4-5dagar i veckan...
Grillningen, som jag som vanligt fick bannor för...
Svärd, som passar på att njuta av en kopp kaffe innan korthålls skyttet...
Don Tomaso, Svärd & Jazz som skjuter med 22Lr.
Själv sköt jag som jag oftast gör med FWB300s i 10J
För att följa länken så måste du registera dig.ao
Don har problem med 100m tavlorna som skall användas på SM...
Följande användare vill tacka Frank69 för detta inlägg Görgen (01 jun 2013, 18:46), Leopold (01 jun 2013, 19:14), Johanna (01 jun 2013, 19:33), gubbe (01 jun 2013, 20:58), Pellegrini (02 jun 2013, 03:45), Don Tomaso (03 jun 2013, 07:09)
inställd och inställd, enligt schema så var luftgevär redan från början lagt på söndagen den 16 Juni eftersom denna tävling var bestämd redan innan vi gjorde schemat. se För att följa länken så måste du registera dig.
Räknar med att vi kör en repris på lördag... dvs 50m skytte och de som vill skjuta på 100m kan ju sätta upp lite tavlor där. Tar med tavlor till 50m skyttet.
Jag planerar att vara med på lördag, kan inte dyka upp förrän framåt 12:30 dock pga skytteaktiviteter på närmre håll också. Hoppas ni fått igång grillen vid det laget så man kan få sig en liten lunch denna hektiska dag...
Leopold skrev:Jag planerar att vara med på lördag, kan inte dyka upp förrän framåt 12:30 dock pga skytteaktiviteter på närmre håll också. Hoppas ni fått igång grillen vid det laget så man kan få sig en liten lunch denna hektiska dag...
Consider it done...
Sist fick jag bannor för att det var för bra drag i grillen... enligt Svärd så var lågorna metern höga... Jag satt ju lugnt o sköt... o kollade ju inte hur bra det tog sig...
Medan ni slöfockar sitter hemma o myser... så var jag och frugan på banan 4tim och röjde de 2ytor som sponsorerna skall använda på SM. Var sekatör och fogsvans som fick gå varma... Lite bilder:
För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.