Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
darw1n85 skrev:Hur blev det med gevärskortsutbildningen dagen efter?
Nitro skrev:Jag önskar att ha lite mer sighters och undrar ifall det är tillåtet för var och en att trycka dit någon extra sighter om plats på tavelhållaren finnes?
Frank69 skrev:Nitro skrev:Jag önskar att ha lite mer sighters och undrar ifall det är tillåtet för var och en att trycka dit någon extra sighter om plats på tavelhållaren finnes?
Svaret är tyvärr nej! På den frågan...
Varför detta???
Jo för det första måste vi följa reglementet, hur mycket vi än ogillar detta...![]()
Om man sedan skulle ge skyttarna möjlighet att ha fler provprickar så skulle några kunna ha en stor taktisk fördel,
och tävlingar är ju upplagda så att det är tänk att det skall bli så lika förhållanden för alla skyttar som bara går.
Frank69 skrev:På lördag så är det dags för årets största tävling i bänkskytte på långdistans.
Vågar man inte delta, så kom och titta...
förfriskningar kan köpas för en billig peng på plats.
Prisutdelningen startar nog på sen eftermiddag...
Genomgång ca kl 08.30 tävlings start kl 09.00
Frank69 skrev:Nej, man måste inte vara med på genomgången...
Är mestadels lite för funktionärerna...
För medtävlande gäller ju allmänna säkerhetsregler som finns på skjutbanorna.
(vilket vi ju alla kan) följer man inte dessa så säger funktionärer till.
De som tävlar kan lugnt lägga sin fokus på skyttet och överlåta jobb osv till oss funktionärer.
Skytteledarna nämner kort inför varje tävlingsomgång vad som gäller.
Jazz skrev:Då jag var och test sköt igår var vädret tidvis ganska mulet. Det var helt omöjligt att se var träffarna tog. För att se var träffarna ta är man tvungen att skjuta i det vita. Så för att undvika en massa spring fram och tillbaks mellan tavlor och skjut plats kommer vi att lägga till en extra prov tavla som är vit fast med svarta små dottar på. Den är en extra sighter som inte påverkar resultatet i övrigt.
Sniperace skrev:PArkeringen blir INTE på ängen mittemot banans infart.
Jazz skrev:Jo vi hade ju förberett för 1793
husis skrev:... kullvält träd och jag kände att nej nu får jag vända.
Återgå till Skytte Tävlingar och träffar Etc.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster