Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Leopold skrev:Bra resultat! Men hur funkar dessa JSB RS när det blåser som det oftast brukar göra när det ska tävlas?
Att de funkar bra i vindstilla verkar det ju som.
Nitro skrev:Ikväll gick det löjligt bra för oss båda. Samma förutsättningar som Alfred med samma ammo, skott och bössa.
Nitro skrev:...
Rent logiskt borde den tyngre kulan vara mindre vindkänslig, men samtidigt påverkas den av vinden under en längre tid än RS som far fram mkt snabbare. Så jag tror att det tar ut vartannat. Som sagt så behöver jag inte hålla ut mer med RS än Heavy i vindarna.
...
Batistuta skrev:Nitro skrev:Ikväll gick det löjligt bra för oss båda. Samma förutsättningar som Alfred med samma ammo, skott och bössa.
Ja ni är löjligt duktiga, kanonbra skjutet![]()
Nu är det så att jag anmälde mig till SM i Bänkskytte i Laxå i sista sekunden eftersom det inte var så många som anmält sig. Jag är ingen bänkskytt men när föreningar lägger ner tid och fixar fina tävlingar och så tycker jag man ska försöka ställa upp så gott man kan. Så nu får jag skruva ner farten i gamla bettan (27 J) och försöka få ihop några 25 meters tavlor också innan det är dags.
Nitro skrev:Sköt en serie tidigare ikväll då det var en del blåst som växlade mellan lugnt och rejäla vindbyar samt motvind, växlande sidvind. Med andra ord lämpligt träningsväder.
Hälften av skotten siktade jag på mitten men resten höll jag av mot vinden och av de 75 skotten var det bara en uppenbar flyer som stack ut på sexan utan anledning.
FWB med JSB RS och jag lägger inte upp nån tavla denna gång, men resultatet blev
233 (6X)+ 236 (3X)+222 (2X)=691p 11X
Eftersom jag har semester så blir det en runda till ikväll.
Föresten så har jag sågat ut 16 masonitbitar som håller samma mått som tavlorna och har limmat på tavlorna med tapetklister och det blir riktigt tjusiga hål. Tanken är att jag limmar på en ny tavla utanpå den andra tills masoniten är för sönderskjuten.
The Beef skrev: Det är dessutom vanskligt att tolka en tavla som är gjord på kopierpapper. Jag brukar klistra mina kopiertavlor på stadigare papp då funkar det bättre. Men det blir jobbigt i längden om man skjuter mycket.
Tomaz skrev:Förvånansvärt mycket gegga en liten fluga innehåller när den sprids ut...
Tomaz skrev:[
buggsson skrev:Tomaz skrev:[
Snyggt skjutet. Så du har två FX?
Vilken 4.5mm bössa är mest akkurat, din Steyr eller Eliten, och skiljer det på något sätt?
Daniel skrev:haha det där splattret var fint, jag har försökt men inte lyckats.
puttekula skrev:Har åxå testat nu. Testade 5 tavlor varav denna minst dålig.![]()
För att följa länken så måste du registera dig.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster