Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Pellegrini skrev:Ekorr`n satt vid granen:
Beangan skrev:...med spännband runt trädet och själva hållaren för fallmålet. ...får inte skruva i träden...
Beangan skrev:Dom har "liknande" variant i Onsala har jag sett, men då med spännband runt trädet och själva hållaren för fallmålet. Dom har sina tävlingar på lånad mark och får inte skruva i träden. Kanske kan vara smidigt sätt för er med? Går att sätta upp/ta ner utan verktyg.
Daniel skrev:Jag har en tråkig sak att berätta.
Jag är diskad från förra tävlingen som jag vann i under 10 Joule.
Jag mätte utgångshastigheten på Air Arms ev2:an idag med losdrivarens kronograf. den gick 212 mps därav kanske 11/12 joule.
Jag hadde ingen susning om detta, utan trodde den gick i 10 joule.
Ber om ursäkt., minns inte vad det var för pris jag vann. Men ska ge tillbaka om det är någon som minns.
Daniel skrev:Jag har en tråkig sak att berätta.
Jag mätte utgångshastigheten på Air Arms ev2:an idag med losdrivarens kronograf. den gick 212 mps därav kanske 11/12 joule.
Ber om ursäkt., minns inte vad det var för pris jag vann. Men ska ge tillbaka om det är någon som minns.
Ulf skrev:Daniel skrev:Jag har en tråkig sak att berätta.
Jag kan anta att losdrivare har en DL-modell av sin chronograf.
En dold knapp kan ställas i 2 lägen : D--> Daniel L --> losdrivare.
i D-läge, har säkert den filuren ordnat så att chronon slumpar resultat mellan 215-223 m/s , allt för att du ska börja rota å skruva i bössan, och möjligen förvärrar situationen![]()
När losdrivare själv skjuter, pillar han elegant över knappen i L-läget, och då visar den snällt MAX 193 m/s stabilt ,oavsett vapen![]()
Så tror jag iaf![]()
Så behåll du priset så länge....besvärstiden har inte gått ut riktigt ännu
Frank69 skrev:Hoppas ni får en riktigt trevlig tävlingsdag!!!![]()
Och vi förväntar oss en massa bilder...![]()
![]()
(ifall tid och lust finnes...)
Johanna skrev:Har jag alls lust att fota med ny kamera?
börne skrev:Johanna skrev:Har jag alls lust att fota med ny kamera?
Vad är det för kamera du har nu?
Johanna skrev:Jag har köpt en D7100!
Återgå till Skytteklubbar och föreningar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster