Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Springer skrev:Jag har tyvärr ingen i kaliber ,25 men kan bekräfta att ,22 beter sig lugnare än ,177.
Inte lättskjutna men när man kommit underfund med skjuttekniken så träffar man det man vill på ganska långa skjutavstånd.
Avtrycket är inget matchtrycke men justerbart och funkar helt OK för den här typen av bössa.
Som ,25 får du rejält med knock down power.
Callmenobody skrev:Jag har ju redan en verminator i 5,5mm och den är toppen i snudd på alla tillfällen.
Men ibland önskar jag lite mer chockverkan och jag vill inte byta bort något på verminatorn, man kan ju öka hastigheten men då blir det större chans för rent genomslag och vid chockverkan vill man ju ha tvärt om. Så min tanke var ett gevär i 6,35 men jag vill inte lägga ut en massa pengar på ett PCP till så en fjäder låter ju som en vettig idé.
Smygning vid skyddsjakt har jag aldrig vart med om, inomhus ja men inte utomhus, fåglarna är smartare än så
Men Oden, har du något bättre alternativ?
Callmenobody skrev:Då blir det bara att fila på motivation. 5e licenspliktigt vapnet och andra luftgeväret på licens... Kan bli lurigt men skam den som ger sig.
ogster skrev:Hårt grepp under stocken och lagom tryck mot axeln så brukar dom träffa där man siktar
ogster skrev:Hårt grepp under stocken och lagom tryck mot axeln så brukar dom träffa där man siktar
Callmenobody skrev:En fråga till expertisen, jag är precis hemkommen från en liten testrunda med patrioten och min lyss hemkomna, och nykalibrerade, combrokronograf.
Med H&N Barracuda (2,01g) får jag en hastighet på 180mps.
Efter vad jag har förstått (och enl. manualen) så ska bössan ge runt 250mps i 6,35mm men jag antar att Barracudorna är en aning tyngre än vad som använden när bössan tillverkades. Så frågan är helt enkelt den om hastigheten är normal eller om fjädern är otsliten.
Silwer skrev:Du skjuter horribelt tungt med, nog för att Patrioten kan hantera en hel del, men kom igen.
Skaffa lite lättare ammo säg runt 20-25gr och testa igen.
Fjädervapen har lätt att fall igenom med tung ammo på ett sätt pcper inte har.
Oden skrev:Jag har aldrig fått upp en Patriot .25a i 250m/s utan absolut max 236m/s med 21gr ammo.Mest joul fick jag ut ur min .22a som med lätthet gjorde +300m/s.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster