Ny bössa Hw80

I denna kategori talas det om luftvapen i form av fjäder & gasfjäder drivna luftgevär

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Ny bössa Hw80

Inläggav twomb 20 okt 2008, 16:18

Äntligen fått hem min nya bössa :-) Har bara skjutit ett fåtal skott. Bor i lägenhet och vädret ute är ju skit.. Men vilket avtryck det är. Helt underbart, förstår jag verkligen varför Weihrauch är så populärt här. Har satt på Hw pipvikt och kikarsikte från gamo får duga så länge. Har en Maccari fjäder som ska i bössan sen =) Bilder på lite tavlor får komma senare.bildkvalitén är lite risig är taget med mobil.

För att följa länken så måste du registera dig.

twomb

Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg

Inläggav Daniel 20 okt 2008, 16:27

bara att gratulera och välkommna dig till hw träsket :-)
Användarvisningsbild
Daniel

Tack utdelade: 176 gång
Tackad: 216 gånger i 164 inlägg
Skytteklubb: Piteå Luftvapen Klubb
Luftvapen favorit: Theoben slr 98

Inläggav Martin 20 okt 2008, 17:07

Vad blev det för kaliber?
Bild
http://www.onsalaskytte.se/
http://www3.idrottonline.se/onsalaluftgevarsklubb-skyttesport
Användarvisningsbild
Martin

Tack utdelade: 210 gång
Tackad: 639 gånger i 262 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FWB 300s

Inläggav G0LI4T 20 okt 2008, 17:31

NICE !!!!

Kanon kul att du valt en "riktig" bössa ;)

Det är nått visst med en brytbössa.

HW80n va lite stor (tung) för mig, annars gillade jag den orginalstocken mera än HW95an.

Hoppas nu du blir nöjd med ditt köp, och att du fått en "vän" för livet...
Dessa bössor är gjorda för att hålla...

MVH
Golle
Bild
G0LI4T

Tack utdelade: 15 gång
Tackad: 70 gånger i 44 inlägg

Inläggav Luigi 20 okt 2008, 17:46

Grattis till en fin bössa :-)
Användarvisningsbild
Luigi

Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 9 gånger i 8 inlägg

Inläggav twomb 20 okt 2008, 17:46

Det blev en 5.5. Ja det känns verkligen som en riktig bössa. Är lite svag för brytbössor. Kommer trivas med denna bössa känns det som. Den är ju rätt så tung som sagt, man vänjer sig nog =) Helt "twang" fri och väldigt lite rekyl. Väntar otåligt på att helgen ska komma så man kan skjuta lite ute innan det blir alltför mörkt. Bilder kommer komma då så klart =)
twomb

Inläggav Lelle 21 okt 2008, 17:30

Grattis till ett mycket bra val av bössa :-)
Jag har en likadan som köptes i somras. Sköt ca 1000 skott innan jag moddade den
Den var mycket välskjutande även som 10J bössa
Men tycker att den är ännu bättre nu. 25 - 28 Joule beroende på ammo 8)
Lelle

Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Inläggav twomb 27 okt 2008, 16:54

Lite uppdatering nu :-)

Vart iväg och skjutit lite ute vid mor och fars sommar stuga. Fick självklart inte med mig kameran. Skjutit in mitt sikte nu. Skjuter lätt sockerbitar på 20 meters håll, sittandes med stöd då. Runt 30 meter börjar kulan dala, JSB Exact express och vanliga JSB 5.5 sköt jag med. Bytte fjäder igår till min maccari fjäder, Var lite väl ivrig och tog inte isär pistongen och gjorde rent. Dieslade inte med original fjäder så trodde inte det var så nödvändigt. Dom första skotten igenom kronografen var runt 255 m/s med JSB 5.5, runt 32 joule hehe. Rök som bara den. Har skjutit runt 300 skott nu med nya fjädern och mäter 220 M/S med JSB och med Hurricanes Exterminator 205 M/S. Smäller inte längre men ryker fortfarande lite. Hoppas på att det avtar helt, annars får jag plocka isär och göra rent. Hw80 var väldigt lätt att få isär. Ska iväg en dag och se vad den går för nu med ny fjäder i. Får hoppas att kikarsiktet håller bara. Bilder kommer snart :-)
twomb

Re:

Inläggav Lelle 10 nov 2008, 22:15

twomb skrev:Lite uppdatering nu :-)

Vart iväg och skjutit lite ute vid mor och fars sommar stuga. Fick självklart inte med mig kameran. Skjutit in mitt sikte nu. Skjuter lätt sockerbitar på 20 meters håll, sittandes med stöd då. Runt 30 meter börjar kulan dala, JSB Exact express och vanliga JSB 5.5 sköt jag med. Bytte fjäder igår till min maccari fjäder, Var lite väl ivrig och tog inte isär pistongen och gjorde rent. Dieslade inte med original fjäder så trodde inte det var så nödvändigt. Dom första skotten igenom kronografen var runt 255 m/s med JSB 5.5, runt 32 joule hehe. Rök som bara den. Har skjutit runt 300 skott nu med nya fjädern och mäter 220 M/S med JSB och med Hurricanes Exterminator 205 M/S. Smäller inte längre men ryker fortfarande lite. Hoppas på att det avtar helt, annars får jag plocka isär och göra rent. Hw80 var väldigt lätt att få isär. Ska iväg en dag och se vad den går för nu med ny fjäder i. Får hoppas att kikarsiktet håller bara. Bilder kommer snart :-)

Hur går det? Hunnit testa nåt mer?
Lelle

Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Återgå till Luftgevär (Fjäder & Gasfjäder)