Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
TonyS skrev:Men nån ska ju vara utfyllnad i resultatlistan åxå, jag får anmäla mig frivillig & se det som träning!
Leopold skrev:Hittade litet spännande läsning om vindkompensation: För att följa länken så måste du registera dig.
Det som slog mig mest var insikten att det nog tar några år innan man får kläm på det här...
Batistuta skrev:Ok nu är det svärsonens tur att skjuta in sitt vapen på 50 meter, FWB 300s. Jag ska försöka matcha honom med min HW50![]()
Lägger upp några tavlor hur det gick i det interna "mästerskapet"
Leopold skrev:Batistuta skrev:Ok nu är det svärsonens tur att skjuta in sitt vapen på 50 meter, FWB 300s. Jag ska försöka matcha honom med min HW50![]()
Men häll i litet kassa kulor i hans burk så har du kanske en chans...
Leopold skrev:Batistuta skrev:Ok nu är det svärsonens tur att skjuta in sitt vapen på 50 meter, FWB 300s. Jag ska försöka matcha honom med min HW50![]()
Effektskillnaden 10 vs 16 Joule betyder för litet för att göra skillnad på BR50, skytten med det i stort sett rekylfria vapnet kommer att ha så stora fördelar av det att det uppväger ev skillnader i erfarenhet att läsa vind osv.
Men häll i litet kassa kulor i hans burk så har du kanske en chans...
Leopold skrev:Japp, väldigt inspirerande tråd och fina resultat!
För att följa länken så måste du registera dig.
Leopold skrev:Utlovade litet BR50-resultat med kinesen.
Bössa SAG AR1000 @ 20J
Sikte MTC 10x44
Ammo Crosman Premiere Light 7.9 grain
5x5 sittande med framstocken vilande på min nya Caldwell-skjutsäck som verkar trevlig. Ingen hand under behövdes.
För att följa länken så måste du registera dig.
Detta är en av de sista tavlorna för dagen, började bli litet trött och okoncentrerad och vinden blåste på en smula från höger ibland. Inte mycket vind alls. De två deltavlorna till vänster fick jag flyers på av okänd anledning men de andra blev rätt ok tyckte jag. Inledde med tre tätt samlade skott på mittersta deltavlan och det kändes ju fantastiskt... men det fortsatte såklart inte så när pulsen går upp osv![]()
Ser att jag råkade mäta fel på tavlan uppe till höger, ctc var 15.5 mm vid närmare granskning. Till nästa gång ska jag ha med mig en sax så man kan klippa till tavlorna så de passar i ställen utan att bukta så jäkligt, därav de avlånga hålen på sina ställen. På det hela taget känns det som att bössan börjar slita in sig, gött!
Jazz skrev:Skulle råda alla som har problem med vind avdrift att försöka få till en inomhus skjutning på 25 eller 50m. Av driften är inte särskilt stor utan det är snarare bössan som sprider. När jag skjuter på hundra meter så har jag mycket större problem med bössan, mig själv än med vinden.
Jazz skrev:Skulle råda alla som har problem med vind avdrift att försöka få till en inomhus skjutning på 25 eller 50m. Av driften är inte särskilt stor utan det är snarare bössan som sprider. När jag skjuter på hundra meter så har jag mycket större problem med bössan, mig själv än med vinden.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster