Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
losdrivare skrev:Tydligen ska Weihrauchs original fullfartsfjäder vara tämligen omöjlig att skjuta med som den är. Om jag minns rätt från mitt samtal med Ulf om detta så är originalfjädern helt enkelt för lång och man får mindre rekyl och bättre skjutbarhet utan att tappa effekt om man kapar fjädern något. Ta lite i taget tills det känns bra.
Men ett Vortek PG2-kit är ju aldrig fel.
Ulf skrev:Som losdrivare skriver, så ökar farten i exv modellerna 50,57,95,97 när man kapar av några fjädervarv av originalfjädrarna , och blir dessutom mer lättskjutna och lättspända.
Ber om ursäkt till losdrivare, om jag uttryckt mej otydligt i telefon om detta
Air skrev:japp har inte en HW80 utan tre i olika kalibrar.
Vad får man titulera sig som då Silwer.
Air skrev:japp har inte en HW80 utan tre i olika kalibrar.
Vad får man titulera sig som då Silwer.
Christoffer skrev:Vad skjuter ni med för am samt vilka kulvikter till vilka setuper? Tyngre kula för längre avstånd eller medeltungt rakt igenom?
Diskussion
Ulf skrev:Christoffer skrev:Vad skjuter ni med för am samt vilka kulvikter till vilka setuper? Tyngre kula för längre avstånd eller medeltungt rakt igenom?
Diskussion
I min 6,35 på målskyttelic skjuter jag uteslutande H&H FTT , vikt 1,29 gram.
Bäst presicion i dessa på alla avstånd, enl min erfarenhet. Tyngre diaboler -> sämre träffbild och tråkigare kulbana.
Setup : Vortek PG2
1qaz1qaz skrev:Ulf skrev:Christoffer skrev:Vad skjuter ni med för am samt vilka kulvikter till vilka setuper? Tyngre kula för längre avstånd eller medeltungt rakt igenom?
Diskussion
I min 6,35 på målskyttelic skjuter jag uteslutande H&H FTT , vikt 1,29 gram.
Bäst presicion i dessa på alla avstånd, enl min erfarenhet. Tyngre diaboler -> sämre träffbild och tråkigare kulbana.
Setup : Vortek PG2
Målskyttelicens, har man den i 16 joul eller det räcker inte? Det kanske är mer.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst