OK,en liten snabbis idag med bössan...Ville testa hur bössan funkar efter jag skruvat upp regulatortrycket och fått upp bössan till 9,99J (4m från mynningen)..
JSB Exact RS 7,33gr funkade bäst innan den lilla energihöjningen...men nu funkade
AA Field 8,44gr bättre.
Hade inte tid till en utförligare ammotest med fler sorter, så det är fullt möjligt att någon annan sort och dimension funkar ännu bättre, men tycker ändå att precisionen är väldigt fin, det är ju trots allt bara en 10J bössa, så jag kan såklart inte jämföra med min 16J Steyr till exempel, den skjuter ju tätare på avstånden 30m och 50m som jag sköt på idag. Det var inte helt vindstilla, väldigt svaga sidvindar som jag ändå fick ta hänsyn till, men bra skjutförhållanden helt klart.
För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.Så här såg det ut från 30 uppmätta meter, allt är 10-skotts serier...
För att följa länken så måste du registera dig.Bästa 10-skotts serien har c-c 5mm
För att följa länken så måste du registera dig.och sen från 50 uppmätta meter...inte helt lysande kanske en del tycker och jag fick några avstickare, men det är ju som sagt 10J utomhus med ammo direkt ur ask och det kanske finns annan ammo som presterar ännu bättre än den
AA Field jag körde med här..
För att följa länken så måste du registera dig.Jag hade lånat kikarsiktet från min FX-bössa, och när jag sköt på 50m höll jag upp till tredje strecket på riktmedlet av modell julgran...
Och just det där att hålla upp till det strecket, hade ju varit bra om jag kom ihåg när jag fick den ljusa iden att ställa kronografen på 50m för att räkna ut
BC...
Jag hann skjuta tre skott genom kronografen som snittade på 151 m/s...sen sköt jag det fjärde skottet mitt i displayen...
Diabolen gick igenom glaset, svampade upp sig fint och lade sig tillrätta bakom glaset..
Så inga fler kronografmätningar från mig på ett tag..
För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.