Hur monteras fjäder bäst

Här snackas det om Tuning, Service och Reparationer

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Hur monteras fjäder bäst

Inläggav a-414 14 nov 2008, 13:21

Hej,
Jag har renoverat en gammal Diana mod 22, dels för att öva mig på att strykblånera men även eftersom bössan redan lärt upp två generationer skyttar i vår familj och det snart börjar vara dags för den tredje...
:smt027
Jag blev tvungen att byta lite småprylar bl a var det bakre siktet försvunnet under en sedan länge preskriberad trastjakt och dessutom var ca 1/5 av fjädern av vilket iofs räddat mig från nåt ärr när jag var yngre. Nu när jag ska skruva ihop grejorna med en ny fjäder för att testskjuta så inser jag att det kommer att bli tungt och viss fara för kroppsskada när man ska trycka ihop den nya fjädern för att montera delarna. Jag skruvar inte ofta luftgevär och undrade därför om det finns det några patent-trix eller om det bara är kroppsstyrka och jävlaranamma som gäller?
(bildfuktionen verka tyvärr inte lira så jag kan inte showa-off med före-efter bilder)
Mvh,
a-414
a-414

Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: Hur monteras fjäder bäst

Inläggav Daniel 14 nov 2008, 13:43

hej

om du söker i forumet på limknekt eller fjäderkomprimator, så hittar du information om hur du på säkert sätt byter fjäder.

För att följa länken så måste du registera dig.

och bildfunktionen fungerar utmärkt
Don't walk in front of me, I may not follow; Don't walk behind me, I may not lead; Walk beside me, and just be my friend
Användarvisningsbild
Daniel

Tack utdelade: 176 gång
Tackad: 216 gånger i 164 inlägg
Skytteklubb: Piteå Luftvapen Klubb
Luftvapen favorit: Theoben slr 98

Re: Hur monteras fjäder bäst

Inläggav a-414 14 nov 2008, 13:50

Lysande, tack!
Mvh,
a-414
a-414