Webley Raider 10 kal 22 FAC

Här snackas det om Tuning, Service och Reparationer

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Webley Raider 10 kal 22 FAC

Inläggav Rebel 19 nov 2008, 12:15

Hei.
Jeg har en Raider som lekker luft. Børsa er ny, men jeg har ikke lyst til å sende den tilbake til UK for reperasjon. Har tenkt til å fixe den selv.

Er det enkelt å skru på geværet? Er det noe spesielt jeg må være klar over ved montering/demontering?

Den lekker fra 200 til 120 BAR på ca 2 timer. Over natten blir den helt tom for luft.

Børsa gir 20 skudd pr fylling, og den skyter AA Diablo Field 16 grn i 757 fts.

Takk for svar.

MVH
Rune
Rebel

Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg

Re: Webley Raider 10 kal 22 FAC

Inläggav ogster 19 nov 2008, 15:53

Har aldrig skruvat med nån raider men kolla så att ventilen stänger ordentligt vid påfyllningshålet, kan lätt komma in skit där!
En ödmjuk jäkel
Användarvisningsbild
ogster

Tack utdelade: 8 gång
Tackad: 134 gånger i 111 inlägg
Luftvapen favorit: Fx Airguns

Inläggav Rebel 21 nov 2008, 15:34

Hei.
Sprutet teflonolje inn/ned transferporten samt en god sprut bak på ventilen når hammeren var spent opp.
Efter ca 4 timer med børsa pekende ned fylte jeg på luft.
Det ble klart at den lekker fra o-ringen som skal tette mellom ventil og reservoaret. Dette er både synelig og hørbart. Kan se det bobbler i oljen :( .

Håper det skal gå greit å skru på børsa.

MVH
Rune
Rebel

Inläggav Rebel 11 dec 2008, 17:17

Hei.
Fikk full beskrivelse av hvordan man plukker Raideren i biter av en som jobber på Webley.
Prøvde i går å demontere den, men skruene satt som limt fast. Fikk av stokken, men ikke mer.
Når først stokken var av så tunet jeg avtrekket, og da ble det "klikket" en 6-7 ganger på tomt reservoar. Sprayet så litt mer teflonspray inn bak ventilen og lot den stå i ca 2 timer med pipa ned.
Fylte på med luft og tok 10 skudd på blink. Da jeg tok frem børsa i dag hadde den fortsatt like mye luft i reservoaret. Lekasjen er borte :-) .
Har nå fylt børsa på nytt til 200 BAR. Skal se i morgen om børsa holder dette trykket også. Krysser fingere og tær og sattser på at børsa nå er i orden.
MVH
Rune
Rebel

Återgå till Tuning - Service - Reparationer - Custom

| | |likartade trådar| | |