Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Furby skrev:Svåra att trimma till tio joule eftersom de tappar precision då, så i det fallet vinner fwb 150 o 300. Men om man nöjer sig med originaleffekten så skjuter de oförskämt bra trots avsaknad av rekyldämpningsmekansism. Grym kvalitetskänsla med tight passning på alla delar får man på köpet.
Silwer skrev:ja det stämmer de kom 1955 tror jag och fanns sen i ett antal år i olika utföranden inna LGV lanserades i st'llet.
Jag äger en sån tex. Walther LG55 men blyvikt i framstocken och diopter, sent 50tal.
ozrage skrev:Silwer skrev:ja det stämmer de kom 1955 tror jag och fanns sen i ett antal år i olika utföranden inna LGV lanserades i st'llet.
Jag äger en sån tex. Walther LG55 men blyvikt i framstocken och diopter, sent 50tal.
Är det den vikten som den lilla fjädern går upp igenom? Den har Serie nr. 152662.
Silwer skrev:Stämmer men fjädern sitter inte genom vikten utan i kolven och trycker upp laddarmen mot mekanismen.
Vikten är en blytacka i framstocken helt enkelt.
Silwer skrev:Trycket är skapligt men inte som på en FWB300s då har man fått solsting, har tyvärr inte provat en LGV och vad för trycke denna har, för mig är sånt viktigt med.
AnnikaS4 skrev:De må vara bra att skjuta med, men några skönheter till utseende är de då rakt inte. Hiskeligt feldimensionerade delar på kolven. Ujujuj...
dano_swe skrev:Med andra ord: Den slår nästan en FWB 300.
ozrage skrev:Den lilla klumpen? Där fram.
Jag trodde du menade skenan där vid fjädern. Vad är den gjord av? Keramik?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst