Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
grym skrev:det finns många orsaker till att skyttet stagnerat, men
har pratat en hel del med dom som inte vill längre vill hålla på med det
och den största gemensamma nämnaren är det att det inte är kul längre
det finns dom som vill att det ska bli en uberidrott, med extrema regler, totalitärt styrt (läs uppifrån enligt någon svensk modell där det finns folk sparkas snett uppåt när dom inte passar i sammanhanget)
om man faktiskt läser igenom samtliga reglementen hittar man mycket saker som är rent idiotiskt
skyttekortet är en sak som skulle behövas, men då i en form där den gör nytta
jag tog den bara för skojs skull, utan att läsa på, och klarade mig utan problem
kommer trenden att fortsätta så är skuttet en pytteliten sak i periferin i sverige om tio år eller så, extremt tråkigt
grym skrev:...
skyttekortet tog jag för att jag funderat på det, och möjligheten dök upp, gick och skrev det utan något inläsning och utan att dirket bry mig
det kunde likväl delas ut med cornflakspaketen, tyvärr
den gör ingen nytta, utan mera som ett "tack för visat intresse"
grym skrev:beklagar, mött , hm, alla personer i några föreningar, och det är pinsamt lika
hadde det bara varit mig så hadde jag funderat om det var mig det var fel på, men det är en hope andra som blivit lika behandlade
försökte prata om att ex ft för luftgevär vore något, men nej, det var det inte ens på tal om, luftgevär skall, dom betonade Skall skjutas på 10m , kikariskten är ungefär djävulens påfund, och en del andra saker därtill
så det är inte så underligt att det går utför med en hel del föreningar
grym skrev:beklagar, mött , hm, alla personer i några föreningar, och det är pinsamt lika
hadde det bara varit mig så hadde jag funderat om det var mig det var fel på, men det är en hope andra som blivit lika behandlade
försökte prata om att ex ft för luftgevär vore något, men nej, det var det inte ens på tal om, luftgevär skall, dom betonade Skall skjutas på 10m , kikariskten är ungefär djävulens påfund, och en del andra saker därtill
så det är inte så underligt att det går utför med en hel del föreningar
grym skrev:visst finns det bra föreningar, inget tvivel om den saken, men även föreningar som är stolpskott raktigenom, tillbaka till skyttekortet
funderat på vad som borde sägas och man kanske skulle sagt det såhär
en varning för att gå in i svsf och hela grejen med skyttekort deras reglementen och styrning, för om man kollar i stadgarna för det så har dom för stor makt att göra som dom vill , men luftgevärsskyttet som vi vill ha det , hur vi vill ha det är kanske kluvet med
men går man in på fel väg så ser jag åtminstånde en dyster framtid för den delen av luftgevärsskyttet
grym skrev:gott, då ska jag inte vara så aktiv i tråden
ps, att ta gevärsskyttekortet är inget svårt , förutom att hitta någon som kan förätta det
Silwer skrev:Jag inser att det är sportskytteförbundet som gör drtta och inte nån direkt här personligen.
Men situationen är så olik deras, jag har väl 2 match 10m inom närområdet och fler målskytte för krut så att säga.
Om säkerhet nu måste läras ut borde väl en enkel genomgång räkt bara inte nån form av kort, vem tar sig långt ifrån för nåt sånt?
Särskilt i säg en licensfri gren.
Jag tror det stoppar upp mer bara, men det kan ocksp sakna betydelse om det helt enkelt inte finns just mer intresse för tävlande under sportskyttes regler, vad jag förstår finns inget sånt tvång alls.
En hel del tycks ju vilja ha lättsammare träffar, om det nu stämmer.
Att stopoa i en plugg i pipan osv borde ju inte kräva nån enorm påläsning för att klara och vadå grönt kort, undrar vem som kom pp saken alls, det hela betyder ju inget ändå, folk kan nog ändå bete sig fel kort eller inte.
Så nu ska ev.licens och kort kollas mao, grattis.
IcemanCharlie skrev:Tåstarp......
Skall vi köra en " samkväm" en kväll, så vi fixar kortet?!
Om vi behöver lokal kan vi köra hemma hos mig eller så får vi fixa/trixa till en lokal ;-)
Vad säger ni gänget !!
IcemanCharlie skrev:Tåstarp......
Skall vi köra en " samkväm" en kväll, så vi fixar kortet?!
Om vi behöver lokal kan vi köra hemma hos mig eller så får vi fixa/trixa till en lokal ;-)
Vad säger ni gänget !!
Återgå till Skytte Tävlingar och träffar Etc.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst