Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
FXpoacher skrev:När man trimma ett fjäder bossa, man måste tänker att efter 16 joules det blir mer recoil & "twang".Min supersport har jag fick up til 18ftpounds, men den var obrukbar over 25yrds!. Bra träff bild kan man får med 16ftpounds, men inte med 18ftpounds.
Nu har jag trimmade ner den till 10 joules,(Använder en kass gasram!) & på 10-15mtr är den perfect .
Om man har tid & "Know how" man kan köpa en billigt gevär & förvandla den till en kannon bossa.
Lokes skrev:FXpoacher skrev:När man trimma ett fjäder bossa, man måste tänker att efter 16 joules det blir mer recoil & "twang".Min supersport har jag fick up til 18ftpounds, men den var obrukbar over 25yrds!. Bra träff bild kan man får med 16ftpounds, men inte med 18ftpounds.
Nu har jag trimmade ner den till 10 joules,(Använder en kass gasram!) & på 10-15mtr är den perfect .
Om man har tid & "Know how" man kan köpa en billigt gevär & förvandla den till en kannon bossa.
Beror väl lite på duktig man är på att tuna bössan eller...!!!????
FXpoacher skrev:Fin bossa dan!![]()
Lokes, Den jag också trodde var möjlet med min supersport. När man listner till dom americana prata hur deras supersport på18ftpound kan "shave the arse of a fly at 40yrds"men äfter flera prove, mycket tid och pengar, & till slut telefone samtal med BSA, det är faktist inte möjlet att får bra precision from en kraftigt (18ftpound +) fjäder bosse. (& vi prata inte om theoben gevär), ut på 45mtr.
Men om du visa mig bevis, "I will eat my camo hat"
FXpoacher skrev:Jag skulle av köpade den HW80 som killen i butik sa när jag köped min supersport
Lokes skrev:förkortad piston, polerad tub med mera... ni jagade endast effekt med andra ord... men jag personligen skulle inte gjort som ni, enligt mig så var det dömt att misslyckas , men visst jagar man BARA mps så e det ju en lösning.
FXpoacher skrev:Jag vet att min stavning & gramatic är kass, men det är inte mycket bättre på engelska!
Jag fick icke gödkänd på fack engelska här i sverige!![]()
Om man är osäkerat, fraga mig en gång till!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst