Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Springer skrev:OK luftvapenmänniskor.
Varför ska vi behöva ha en debatt över vad som är "rätt" eller "fel" vad gäller våra val av märke eller typ av luftvapen?
Vem bestämmer vad som är rätt eller fel för alla luftvapenintresserade i världen?
Tänker man till någon sekund så inser man snabbt att svaret blir ingen då vi alla har olika sätt att hitta glädjen i våra luftvapen.
Jag har i nuläget inget intresse av att lägga 30-50 tusen i en PCP-rigg med tillhörande pump, buddy bottles m.m. men...jag dömer absolut inte de som gör det för att få de där sista poängen som krävs i elitskytte.
Jag dömer heller inte de som köper Hatsan, Gamo, SAG eller liknande (jag har ju ett SAG själv) då man i de flesta fall förstår att man inte investerat i ett luftvapen som kan hävda sig i precisionsskytte på elitnivå (om man inte lagt tid, energi och lite pengar på att förbättra bössan då) utan lägger ribban på en nivå som känns OK för det egna behovet.
Andra lägger helt annan prioritering i sitt luftvapenägande och samlar på vapen av en viss typ oavsett hur hög eller låg graden av precision är.
Kan vi inte bara komma överens om att alla har sin egen uppfattning om vad som skänker glädje med luftvapen och låta var och en vara glad över sitt val ?
En sockerbit på 20 meter är inget som imponerar på en 50 meters bänkskytt på elitnivå, han/hon har högre krav än så. Det är däremot helt OK för en hobbyskytt. Att lägga stora pengar på sina vapen med tillbehör är inte heller tokigt på något sätt, det är bara en fråga om vad man prioriterar (och har råd med).
Hedis62 skrev:Dom flesta som köper en Hatsan är inte intresserade av precition utan av en Jä-la massa Power.
Det är ju bara att läsa i dom senaste trådarna.
http://www.luftvapen.info/viewtopic.php?f=96&t=12353
rovaren skrev:hälla bensin på elden? snälla du.jag menar att du förklara juh för oss att så här är de os.v blir irriterad på sånt. sen jämnfört en 125 med något överhuvudtaget .. så läs du inlägget... du verkar ta illa upp här juh undrar vf?
Silwer skrev:Vad är det vi ska se?
Vad är felet, att ni gör samam sak med stenåldersverktyg eller nåt?
Förklarra vad de avskyvärda med dyrare uttrustning är?
Vad menar du man ska bevisa för att man lagt sina skattade stålar på det?
öht vad har du att jämföra med?
rovaren skrev:Hedis62 skrev:Dom flesta som köper en Hatsan är inte intresserade av precition utan av en Jä-la massa Power.
Det är ju bara att läsa i dom senaste trådarna.
http://www.luftvapen.info/viewtopic.php?f=96&t=12353
har juhst en sån med gasram i både 5.5 & 6.35 och du skjuter faktist en socker bit på 20m med en sån med intränad vana som sakt med den citerar " Jä-la massa Power." som där är i en 125 så e de för mig imponerande.
Springer skrev:rovaren skrev:hälla bensin på elden? snälla du.jag menar att du förklara juh för oss att så här är de os.v blir irriterad på sånt. sen jämnfört en 125 med något överhuvudtaget .. så läs du inlägget... du verkar ta illa upp här juh undrar vf?
Jag förstår inte vad du är ute efter.
- Jag är inte den som börjar snacka om Hatsan 125 så varför försöker du lägga det på mig ? Backa till förra sidan istället så ser du vilka som drog igång den här diskussionen.
- Min poäng med mina inlägg är att vi INTE ska bråka så jäkla mycket om vilka val man gör gällande märke och typ av luftvapen, vad är poängen med dina inlägg ?
. Grattis till att du var tävlingsskytt för 30-40 år sedan, det var säkert kul. Vad har det med saken att göra när jag bara vill påpeka att folk har olika prioriteringar i sitt luftvapenskytte och att vi bör anstränga oss lite att respektera de valen bättre.
Jag lägger ner den här diskussionen med dig efter den här posten då du verkar vilja dra igång en typ av diskussion som tyvärr är alldeles för vanlig på engelska forum där trådens ämne går förlorat i en sörja av personangrepp.
Hoppas du får ett bra 2014.
Springer skrev:OK luftvapenmänniskor.
Varför ska vi behöva ha en debatt......
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster