Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
riqe skrev:Är det inte ett ganska svårt/nästan omöjligt projekt att få dit ovanstående pga pipans utformning?
Stor pipvikt som laddarmen fäster i och inga gängor från början.
mae skrev:Har testat , men det var bortslösade pengar.
ingen skillnad i resultat alls.
Spadde skrev:mae skrev:Har testat , men det var bortslösade pengar.
Ok tack för infon
Synd om dina pengar
mae skrev:Spadde skrev:mae skrev:Har testat , men det var bortslösade pengar.
Ok tack för infon
Synd om dina pengar
Vill du ha något som gör underverk för bössan så tycker jag du ska satsa på
V-glide kittet, dom pengarna var inte bortkastade.
mae skrev:[Vill du ha något som gör underverk för bössan så tycker jag du ska satsa på
riqe skrev:mae skrev:[Vill du ha något som gör underverk för bössan så tycker jag du ska satsa på
Det är säker jätte bra har inga erfarenheter av det själv.
Men skall man lägga ~3000kr på ett tunekit så kan man ju köpa en AA TX200 som har alla de fördelarna från början.
Men det blir ju lite svårmotiverat om man redan är HW ägare...
mae skrev:riqe skrev:mae skrev:[Vill du ha något som gör underverk för bössan så tycker jag du ska satsa på
Det är säker jätte bra har inga erfarenheter av det själv.
Men skall man lägga ~3000kr på ett tunekit så kan man ju köpa en AA TX200 som har alla de fördelarna från början.
Men det blir ju lite svårmotiverat om man redan är HW ägare...
håller med dig.
aa tx200 är rätt konstruerad från början.
Spadde skrev:Spadde skrev:
Var du tvungen att göra hålen för skruvarna större på nåt sätt, eller lämnade du dom helt?
Killen på videon gjorde ju nämligen det fast det var ju en annan stock
Ifall nån vill veta, ja man måste göra nya hål för 97an, den passar inte från början.
Ulf skrev:I alla de justerbara bakkappor jag monterat , har jag borrat helt nya hål i plåten .
Börjar alltid med inpassning/inslipning för att passa kolvänden, så beroende på hur stor kolvänden är, så ser man var man kan borra & försänka de nya hålen.
Tror det var på HW80:n som jag kunde nyttja nåt av originalhålen.
Det är absolut ingen konst, sunt förnuft räcker långt
Spadde skrev:Har tänkt skaffa en koffert för min 97'a, vilken har ni valt?
Den måste kunna rymma ett sikte! (HK5170)
Spadde skrev:Har tänkt skaffa en koffert för min 97'a, vilken har ni valt?
Callmenobody skrev:Spadde skrev:Har tänkt skaffa en koffert för min 97'a, vilken har ni valt?
Efter att ha måttbyggt en egen koffert och släpat bössor ett tag så kan jag bara säga så här:
Skit i alla koffertar och liknande saker och köp istället ett enkelt fodral med en ficka till diabolaskarna. Det är mycket smidigare och behändigare och du behöver troligen inte mer.
Spadde skrev:Hade egentligen tänkt sätta in en ny fjäder idag men tror jag väntar med det i nån månad, den går ju redan fantastiskt
gubbe skrev:Spadde skrev:Hade egentligen tänkt sätta in en ny fjäder idag men tror jag väntar med det i nån månad, den går ju redan fantastiskt
Bra att du förstått det.
HW97an är en av de bästa fjäderbössor som finns (det har jag sett på nära håll) så skjut ett par tusen skott innan du börjar laborera med fjäderbyte och övrigt.
Om inte annat för att få en referens på hur bössan är i original. Byter man utan att veta det, så vet man ju inte om det blev någon förändring, och i så fall om det var till det bättre, eller rentav blev sämre.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst