Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
a_gunther skrev:10j fjäder - instegsklass - inte krav på skyttekort/tävlingslicens10j pcp - instegsklass - inte krav på skyttekort/tävlingslicens
a_gunther skrev:10j fjäder - instegsklass - inte krav på skyttekort/tävlingslicens
10j pcp - instegsklass - inte krav på skyttekort/tävlingslicens
Ulf skrev:En liten fråga : Fjäder : dras samtliga fjäderbössor över en kam, alltså från hårt rekylerande till semi-rekyl ? , eller blev det som sagts att semirekylfritt går som PCP ?
a_gunther skrev:Ulf skrev:En liten fråga : Fjäder : dras samtliga fjäderbössor över en kam, alltså från hårt rekylerande till semi-rekyl ? , eller blev det som sagts att semirekylfritt går som PCP ?
Reglerna går efter de internationella.
Man räknar vad som är drivkällan.
Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk
Knivsöder skrev:Kan en förening som är medlem i både Svenska Jägareförbundet och Svenska Skyttesportförbundet hålla Field Target tävlingar i Svenska Jägareförbundets regi och då slippa avgiften till SvSF?
Knivsöder skrev:Kan en förening som är medlem i både Svenska Jägareförbundet och Svenska Skyttesportförbundet hålla Field Target tävlingar i Svenska Jägareförbundets regi och då slippa avgiften till SvSF?
soren skrev:svenska jägareförbundet har väl inget på sin agenda som heter Field Target
a_gunther skrev:Knivsöder skrev:Kan en förening som är medlem i både Svenska Jägareförbundet och Svenska Skyttesportförbundet hålla Field Target tävlingar i Svenska Jägareförbundets regi och då slippa avgiften till SvSF?
Om du nu är medlem i Svenska Skyttesportförbundet så måste du betala avgiften dit. Om föreningen så är med i alla andra förbund som finns.
Sniperace skrev:a_gunther skrev:Knivsöder skrev:Kan en förening som är medlem i både Svenska Jägareförbundet och Svenska Skyttesportförbundet hålla Field Target tävlingar i Svenska Jägareförbundets regi och då slippa avgiften till SvSF?
Om du nu är medlem i Svenska Skyttesportförbundet så måste du betala avgiften dit. Om föreningen så är med i alla andra förbund som finns.
Jag tillåter mig tviva, för om tävlingen arrangeras i svenska jägarförbundet regi kan inte detta krävas.
Ex behöver man inte ha tävlingslicens från svenska skyttesport för att tävla pistolskytte i avenska pistoöskytteförbundets regi fastän pistol finns i det förra med.
Det beror alltaå helt på under vilket förbund tävlingen utlyses.
a_gunther skrev:Sniperace skrev:a_gunther skrev:Knivsöder skrev:Kan en förening som är medlem i både Svenska Jägareförbundet och Svenska Skyttesportförbundet hålla Field Target tävlingar i Svenska Jägareförbundets regi och då slippa avgiften till SvSF?
Jag tillåter mig tviva, för om tävlingen arrangeras i svenska jägarförbundet regi kan inte detta krävas.
Ex behöver man inte ha tävlingslicens från svenska skyttesport för att tävla pistolskytte i avenska pistoöskytteförbundets regi fastän pistol finns i det förra med.
Det beror alltaå helt på under vilket förbund tävlingen utlyses.
Jag fattade att det var medlemsavgiften man frågade om.
Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk
Återgå till Arrangörsgruppen informerar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst