Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
axel skrev:På 18m med stöd såg det dock bedrövligt ut fortfarande,
axel skrev:För att utesluta att det inte är jag själv eller kikarsiktet skulle jag egenteligen behöva jämföra med ett annat gevär.
axel skrev:Jag ska försöka se om det går att dremla av insidan av hålen för att göra dem mindre skarpa, men jag vill inte ta förmycket för att riskera att göra konstruktionen onödigt svag.
axel skrev:Vid nästa packningsbyte ska jag slipa ner kanterna lite med min dremel, så håller den förhoppningsvis längre. Nu har jag dock skjutit 700skott med den senaste och den verkar hålla bra än så länge, hastigheten ligger stabilt på 190m/s och bössan dieslar inte alls.
3st serier från idag från 18m 2st sittande med armbågen i bordsskivan och 1 stående utan stöd. Lite svajigt utan bättre stöd, men träffbilderna ser bättre ut än om jag lägger bössan mot ett fast stöd, 30mm spridning på 18m kan jag leva med.
För att följa länken så måste du registera dig.
Kapten Kamin skrev:axel skrev:Den nya packningen kom idag och är nu monterad utan några skador, gjorde provskjutning och mätte hastigheten till 175-180m/s i snitt, cirka 15j. En serie på 100skott visade inte på några tendenser att öka/minska i hastighet. Bössan känns dessutom betydligt trevligare att skjuta med nu än innan fjädern kapades. Hoppas därmed att projektet att renovera min Webley Excel är avslutat!
Bara att hitta ett nytt projekt. Nu är du fast i träsket!!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster