Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Batistuta skrev:Inbjudan till 2014 års Sydsvenska mästerskap i Field Target.
gubbe skrev:Batistuta skrev:Inbjudan till 2014 års Sydsvenska mästerskap i Field Target.
Nu börjas det.
Sydsvenska, betyder det att man måste bo eller tävla i någon speciell del av Sverige?
a_gunther skrev:Hur är det, kan vi som inte tillhör de sydsvenska förbunden skjuta tävlingen?
Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk
ogster skrev:Får vi i Laxå komma?
Lasse skrev:Onsala Luftgevärsklubb ingår i Sydsvenskan förmodar jag
Batistuta skrev:Lasse skrev:Onsala Luftgevärsklubb ingår i Sydsvenskan förmodar jag
Självklart gör de det
Sniperace skrev:sorry att jag svarar på frfågan
Görgen skrev:Jag förstår ärligt talat inte poängen/tanken med debutantklass 10 joul.
Varför inte bara ha en ren 10 joul klass för dom som vill skjuta licensfritt så som det var innan det här med debutantklass kom till.
Om det har med försäkringssynpunkt att göra så bör ju det kunna ordnas genom en försäkringavgift som betalas ihop med anmälningsavgiften och gäller under den anmälda tävlingen typ som dom 20 kronor som går till förbundet på nuvarande anmälningsavgifter.
Hedis62 skrev:Görgen skrev:Jag förstår ärligt talat inte poängen/tanken med debutantklass 10 joul.
Varför inte bara ha en ren 10 joul klass för dom som vill skjuta licensfritt så som det var innan det här med debutantklass kom till.
Om det har med försäkringssynpunkt att göra så bör ju det kunna ordnas genom en försäkringavgift som betalas ihop med anmälningsavgiften och gäller under den anmälda tävlingen typ som dom 20 kronor som går till förbundet på nuvarande anmälningsavgifter.
Det måste väl vara bra med en Debutantklass "prova-på-klass" för oss som är "rookie" nybörjare, då behöver man ju inte varken skyttekort eller tävlingslicens om jag förstått saken rätt.
Funderar på att åka på tävlingen för att se om det ger mersmak
päran skrev:Har nu diskuterat vapenkontroll och så här blir det .
Vapnet ska skjutas i kronograf av den som ska tävla med det under överensende av funktionär .
Referens diabol ska användas som arrangör står för .
10J Diabol JSB Exact 4.52 195ms Max avikelse 2% E0
10J Diabol FX 16gr 5.52 140ms Max avikelse 2% E0
16J Diabol JSB Exact 4.52 244ms Max avikelse 2% E0
16J Diabol FX 16gr 5.52 178ms Max avikelse 2% E0
Funktionär vid vapen kontroll har rätt att diskvalisera tävlandes vapen vid överträdelse av dessa hastigheter .
Vapenkontrollen ska utföras innan påbörjad start och sen ska tävlande påbörja sin tävlingsrunda omedelbart .
Ett vapen får bara användas i en klass .
Vapen som inte används ska vara i fodral och förvaras antingen i stugan eller i bil .
Lasse skrev:Två frågor.
Vad händer om jag anmäler mig till två PCP klasser på föranmälan men vill gå tre klasser när jag väl är där?
Är det 100:-/klass som jag har föranmält mig på och 120:- för ev den 3.e klassen jag vill gå.
Eller om jag anmäler mig till tre klasser men hinner bara gå två rundor, vad händer då?
// Lasse
päran skrev:Man ska tänka på att 16j rundan blir lång i varierande terräng ca 1,4 -1,7 km lång och 1-2 mål per station , 45j rundan 1,2 km så det blir något jag tror ingen har upplevt i svea .
Detta blir nog den sista stora FT tävlingen för mej o några polare i klubben så vi ska göra den till något extra .
2 rundor blir nog max vad dom flesta orkar med .
Återgå till Skytte Tävlingar och träffar Etc.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster