Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Jag köpte syntetpackning från gotha som du länkade till. perfekt att Etiennefjädern passar. Jag råkar ha en sådan liggandes hemma.losdrivare skrev:Kan rekommendera Etienne-fjädern för 300S till Walthern. Min LGV gav 8,2 Joule med Express med den fjädern. Vad köpte du för packning?
Silwer skrev:Jag får ge mig på mitt igen, något med trycket är fel.
Den vill inte haka upp längre, kanske har något vridit sig eller liknade.
Önskar jag hade ett arbetsbord och sånt, så enerverande att sitta på golvet och skruva.
Ävren om det inte är nåt supervapen är de ju värda att ha kvar och jag har ju bytt packningen, mne fjäder bytte jag aldrig, jag räknade kallt med att det nog skulle räcka till ändå och ge en 7J kanske.
Det gör inget om det ger lite mindre heller bara det funkar.
riqe skrev:Kommer inte ihåg om dessa varit postade innan men det hjälpte iaf mig när jag inte lyckades komma på vart antibeartrappen skulle sitta.
losdrivare skrev:Lätt irriterande, här har man lagt ner säkert 30 timmar och testat ca 50 olika kombinationer av fjädrar, packningar, smörjor och storlek på transferport för att få ut max effekt ur bössan med 8,5 Joule som rekord. Sen kommer Nitro och bara stoppar i första bästa fjäder och packning och får direkt en hel Joule mer!![]()
gubbe skrev:riqe skrev:Kommer inte ihåg om dessa varit postade innan men det hjälpte iaf mig när jag inte lyckades komma på vart antibeartrappen skulle sitta.
Lägg gärna in skisserna i http://www.luftvapen.info/viewforum.php?f=66&sk=s&sd=a
Kan vara lite lättare att hitta om ett tag.
Regårdh skrev:fint renoverat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster