Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Jonas skrev:Jag har båda hemma å det är ingen skilnad å lika dåliga är dom å skjuta med å som ni vet så är jag en bra skytt.
Lasse skrev:Det är samma. Men vad Tobbe har för bild har jag ingen aning om
öberg skrev:Lasse skrev:Det är samma. Men vad Tobbe har för bild har jag ingen aning om
Både bilden och burken jag har i handen är helblanka med en liten etikett på bara!
Var bara lite nyficken bara för det är dax att beställa några nya burkar, då kulorna börjar ta slut men inte målen!
Jonas skrev:En liten fråga om dessa kulor vilken fart går dom bäst i när det gäller jakt jag kan tänka mej att vid hög fart (över)250m/s så går kulan rakt igenom utan att ändra form tex vid skydds jakt av skata det kan väl inte va bra.
wheelielover skrev:Tycker det är fel att "skyddsjaktdelen" inte är öppen för alla,även om alla inte får skjuta djur så är det intresant läsning.
Jonas skrev:Jaha så ni menar att det är jag som skjuter dåligt
Ska vi ha en låst forumsdel för alla oss som har licens kanske?Då kan vi ju skriva trim tips fritt utan att icke licens-skyttar lär sig olagligheter.öberg skrev:wheelielover skrev:Tycker det är fel att "skyddsjaktdelen" inte är öppen för alla,även om alla inte får skjuta djur så är det intresant läsning.
Detta har stötts och blötts ett flertal gånger tidigare, men jag tar det igen!
Efter ett stort antal mycket olämpliga inlägg om just skjuta fågelkräk med Gamot ect ect. Och att vi fick påtryckningar från medlemmar att dom tog anstöt av dessa inlägg.
Och med tanke på att detta är ett publikt forum och det är högst olagligt (Olaga jakt = Böter eller fängelse) att skjuta en pilfink eller en skata, trut eller vad det nu kan vara för objekt om man inte inehar skyddsjaktslicens!
Och dom som är skyddsjägare här på forumet kännde att dom ville kunna skriva utan att bli påhoppade eller få in en massa korkade inlägg i sina trådar.
Summan av det hela är att det var fler som ville ha en låst skyddsjakt area eller alt slippa Sunes inlägg om att trimma sitt Gamo 400 för och skjuta kråkor (vilka inte finns med på listan över lovliga djur för luftgevär alls) och att vi inte alltid hinner med och ta bort sådana inlägg, så är vi där vi är idag.
Om ni har önskemål, ideer ta detta via pm till Admin eller Moderatorer
wheelielover skrev:Ska vi ha en låst forumsdel för alla oss som har licens kanske?Då kan vi ju skriva trim tips fritt utan att icke licens-skyttar lär sig olagligheter.
Läste det du skrev och jag köper det,det jag jag menade var att det kanske skulle vara kul att kunna prata lite mera "öppet" om trimmande av vapen i ett låst forum.öberg skrev:Läs vad jag skriver!
Olagligheten är EN del av det hela!
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 1 gäst