Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
bjosse skrev:Ring och kolla med Tobias på Jaktcenter i Kalix. Jag har själv en Varmint Thumbhole. Hade jag handlat idag hade jag köpt en med Varmintpipa och en vanlig, enkel och fältmässig stock och kompletterat med en Boyd's stock. Jag kör nästan uteslutande med Boyd-stocken faktiskt.
bjosse skrev:Ring och kolla med Tobias på Jaktcenter i Kalix. Jag har själv en Varmint Thumbhole. Hade jag handlat idag hade jag köpt en med Varmintpipa och en vanlig, enkel och fältmässig stock och kompletterat med en Boyd's stock. Jag kör nästan uteslutande med Boyd-stocken faktiskt.
päran skrev:RWS supsonic hp med ljuddämpare![]()
Annars så funkar cci standard, minimag o velocitor bra .
Thunderbolt -hagelsvärm .
PLUTTE skrev:För att följa länken så måste du registera dig.så här blev bössan.
Leopold skrev:Känns som jag äntligen börjar komma någon vart med ammo etc i jakten på de perfekta träffbilderna.
Var nere i Mörrum idag och testade fyra ammosorter rätt omsorgsfullt tycker jag, drog ett 10-skottsmag med aktuell ammo innan utvärdering av respektive.
Den som föll ut bäst idag var SK Rifle Match, 13,5 mm cc på en tioskottare 50 meter. Men... som synes är det nästan som att man har två treklöver en smula förskjutna. Så det går absolut att trimma detta en hel del känner jag. Även Norma 2 gav liknande träffbilder men inte riktigt lika tajt. Min tidigare favorit Norma Jaktmatch hade inte en chans.
Vände mig till min gamle trogne vapenbroder AT44? och han tyckte sig direkt se att att jag använt mag, han föreslog singelskottsladdning. Litet svårt i CZ455 men ska prova att ladda bara fem skott i tioskottsmagget och se om det kan krympa ihop det hela. Inte alltför illa ändå, ryms enkelt inom en ny enkrona. Men det är treklöver man vill se även på tioskottare eller hur!
För att följa länken så måste du registera dig.
För att följa länken så måste du registera dig.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster