Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Batistuta skrev:börne skrev:Hur en skada ser ut... Lättare att säga att det ska inte finnas några märken alls då packningen är helt ny. Skulle den va skadad kostar dom bara drygt en hundring. Har den dieslat riktigt ordentligt kan packningen se lite smält up på nåt ställe. Batistuta råkade ut för det & det ska finnas bild.
Bara att skruva isär & kolla hur det ser ut, finns ingen genväg.
Dieselskada![]()
http://www.luftvapen.info/viewtopic.php?f=34&t=12992#p222346
AnToSe skrev:Blev lite 70 meters plinking idag.
För att följa länken så måste du registera dig.
Roggan skrev:AnToSe skrev:Blev lite 70 meters plinking idag.
Nice! Vad har du för utgångshastighet? Mvh
Spadde skrev:Har nu testat min 97'a på ungefär 25 meter sittandes på mark med bänkstöd. Grupperingar blev ungefär 3.5-4cm som högst. Är det inom det normala eller är det en aning högt? Från vilket avstånd kan man förvänta sig skjuta hål i hål med en 97'a? (vortek pg2 kit)
Hur stor del spelar vinden roll på detta avstånd om man räknar med vanliga sommarbrisar?
Mvh
Batistuta skrev:Jag tycker det låter rätt normalt, sedan kan man alltid få till några grupper bättre ibland, beroende på kulor, vind och hur man håller bössan. Det kan vara en lång väg att vandra innan man får allt att stämma 100%.Hål i hål nja mellan 10-20 meter en bra dag
Spadde skrev:Är det möjligt att precisionen har förvärrats efter att jag installerade ett Vortek PG2 kit i bössan?
thorgus skrev:Om man frågar mig så är precisionen i en HW97k med Vortec PG2 tillräcklig, i alla fall till FieldTarget - när det gäller BR så krävs det lite mer träning än jag har ork till eftersom det är FT jag gillar mest - men omöjligt är det inte![]()
Slänger in en tavla som jag sköt idag (sittande med stöd), innan denna tavlan så sköt jag ett par inskjutningsserier för att känna in vinden då jag inte har några vindvimplar.
Bössan är en .177 och ligger på ca 16j
thorgus skrev:Slänger in en tavla som jag sköt idag (sittande med stöd), innan denna tavlan så sköt jag ett par inskjutningsserier för att känna in vinden då jag inte har några vindvimplar.
VictorJ skrev:Hur får man bort kulan/fjädern längstut på spännarmen?
Min fjäder gör ett högst irreterande pjooonk ljud ifrån sig varje gång jag stänger
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster