Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
ZaphodB skrev:Radiotjänst har idag förlorat målet i Högsta Förvaltningsdomstolen och nu är inte längre versig datorer eller mobiltelefoner och surfplattor att betrakta som TV mottagare och därmed inte licenspliktiga!!!!![]()
![]()
Och därmed finns ingen högre instans Radiotjänst kan överklaga till......![]()
![]()
Mvh, ZaphodB
För att följa länken så måste du registera dig.
Sniperace skrev:FAntastiskt, men radiotjänsts besked att INTE återbetala till alla som rånats på dessa pengar är skrämmande, de påstår att de anser inte att detta gäller förrän idag när domen föll, trots att den som var deras motpart enligt domen ska ha tillbaka alla sina pengar.
GunnarT skrev:Poängen är att Högsta Förvaltningsrätten anser att en dator,telefon eller surfplatta... inte i första hand är tänkt att vara en TV-mottagare, även om den kan användas till det !
Det är ju inte datorinnehavares fel att SVT börjat sända sina program på nätet !
Och Radiotjänst kommer att bli piskade att betala tillbaka till de som de olagligt har krävt pengar av. Annars bara dra dem inför domstol !
Fan vad det känns bra nu !
Ewa Hamilton (VD radiotjänst) kan ta sig i brasan
Sniperace skrev:FAntastiskt, men radiotjänsts besked att INTE återbetala till alla som rånats på dessa pengar är skrämmande, de påstår att de anser inte att detta gäller förrän idag när domen föll, trots att den som var deras motpart enligt domen ska ha tillbaka alla sina pengar.
ZaphodB skrev:
Och jag som trodde fredagen den 13:e skulle ha dåliga nyheter.......![]()
Mvh, ZaphodB
losdrivare skrev:Att några underrätter tidigare har dömt annorlunda har svagt och tveksamt prejudikatvärde.
Etienne skrev:losdrivare skrev:Att några underrätter tidigare har dömt annorlunda har svagt och tveksamt prejudikatvärde.
Inte ens bara tveksamt värde. Det finns ju rent av inget värde i det.
Hur som helst, att det slutade på det här sättet var knappast oväntat. Som sagt, hade det gått igenom så hade det varit party ändå:
http://luftvapen.info/viewtopic.php?p=165303#p165303
Men men, nu blir det ingen Barrett XM500... Däremot så fortsätter jag att med gott samvete köra film på min stora presentationskärm (utan TV-mottagare) som står i vardagsrummet.
Silwer skrev:De är de ju inte heller, jag har inget tv-kort eller nåt i min iaf.
Lägger de ut program på internet får de väl sköta det själva.
HFD skrev:Sammanfattningsvis finner Högsta förvaltningsdomstolens att en dator med
internetuppkoppling inte kan anses vara avsedd att ta emot utsändning eller
vidaresändning av tv-program och att en webbsändning inte heller kan anses
utgöra en utsändning eller vidaresändning i avgiftslagens mening.
Återgå till Forum lekar & Forum fun
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst