Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Tomaz skrev:Päran skrev i ett pm till mig idag, att han lämnade in en protest mot Laxås RM när flera medlemmar hade hört av sig och inte kunde vara med det datumet...
Kapten Kamin skrev:Om beslutsunderlaget är felaktigt, bör också beslutet ändras....
Det är min åsikt. /Fredrik
ogster skrev:Tomaz skrev:Päran skrev i ett pm till mig idag, att han lämnade in en protest mot Laxås RM när flera medlemmar hade hört av sig och inte kunde vara med det datumet...
Hoppas du hittar på för annars borde dom uteslutas pga odräglighet.
soren skrev:Hej ja det här blev inte bra . Anledningen till att Fuxerna tog på sig RM var att det uppkom kritik i ft representantskapet om tävlingen. Och då svarade Laxå med att dom la det på is samt frågade om någon annan klubb ville ta det. Svar önskades innan midsommar. Annars lades det ner,o det tyckte vi var synd. Så efter att ha ställt frågan på representantskapet vad andra klubbar tyckte, det var bara tre klubbar som svarade att det var ok . Övriga tycktes inte bry sig efter som dom inte svarade, tog vi beslutet att försöka oss på det . Kritiken om att klubbar inte kan samarbeta ,tycker jag är mycket underlig enbart genom samarbete kan vi gå vidare . För att lösa detta tycker jag att FT gruppen tar ett beslut om vad vi skall göra med detta o beslutet bör tagas snarast
a_gunther skrev:Kapten Kamin skrev:Om beslutsunderlaget är felaktigt, bör också beslutet ändras....
Det är min åsikt. /Fredrik
Nu är Förbundet redan medlade att ta bort Laxås tävling 17/8 ur tävlings kalendern. Så att ändra detta är bara dumt.
börne skrev:ogster skrev:Tomaz skrev:Päran skrev i ett pm till mig idag, att han lämnade in en protest mot Laxås RM när flera medlemmar hade hört av sig och inte kunde vara med det datumet...
Hoppas du hittar på för annars borde dom uteslutas pga odräglighet.
Pratade precis med Batistuta på telefon & vi är lika upprörda som andra, vi fattar ingenting just nu så du ska nog inte dra hela MSG över en kam här. Både jag & Batistuta är där väldigt ofta & vi har inte hört någon som klagat över tävlingsdatum. Vi som brukar tävla brukar också vara på skjutningarna mer eller mindre varje lördag & inget sånt prat om tävlingsdatum har hörts. Skulle själv vilja veta vilka som sagt att det inte passar!?!?
Jag fick samtal av ett tiotal medlemmar och lika många andra ang RM .Ingen info har nått några representanter att ett rm var på gång .Jag informerade ordf i klubben och vi kom där överens om protest .Hade övriga klubbar sagt att vi kör på rm i laxå så hade vi gillat läget -helt demoktiskt.Flera av oss hade då inte kunnat deltaga .
soren skrev:Nej Anders där står ( har vi inget hört innan midsommar stryker vi tävlingen )o det var det vi tyckte var synd
Frank69 skrev:Om man tänker på för sportens bästa och att man vill sprida skytteformen är det ju att föredra att den finns representerad på flera orter.
Laxå har ju redan anordnat en tävling i år så varför inte ge Fuxerna möjligheten att visa upp sin bana, få möjligheten att arrangera en tävling?
De får ju dessutom all hjälp de önskar för att säkerställa att ett RM blir av hög kvalitet.
Tror helt säkert att de kan anordna en fantastisk tävling!
a_gunther skrev:De skulle ju ha en tävling. Så de kan visa upp sin verksamhet. Jag uppskattar verkligen att det kommer nya föreningar som vill arrangera tävlingar. Det som blev fel här är att flytten av RM är konstigt. Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk
ogster skrev:Tomaz skrev:Men nu får jag och andra försöka planera om pga ditt beslut och jag är inte säker på att det blir någon annan tävling heller i laxå den 17/8, för vem kommer dit nu då, förmodligen inte många...
Jag kan kanske ta på mig att annordna en tävling med dom gamla hederliga reglera det datumet, ska se ifall man kan få med sig några som vill hjälpa till.
Återgå till Skytte Tävlingar och träffar Etc.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster