ny agenda RM

här snackar vi om Resultat och hur olika tävlingar och träffar varit.

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: ny agenda RM

Inläggav Silwer 18 jun 2014, 19:14

Hur har ni era möten? online? via epost, för ni träffas väl inte allihop alltid?

Hur kunde så många låta bli att invända mot ett frågat ändringsbeslut, är inte det minst lika konstigt?
Bild
Användarvisningsbild
Silwer

Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Inläggav ogster 18 jun 2014, 19:14

Tomaz skrev:Päran skrev i ett pm till mig idag, att han lämnade in en protest mot Laxås RM när flera medlemmar hade hört av sig och inte kunde vara med det datumet...

Hoppas du hittar på för annars borde dom uteslutas pga odräglighet.

Trodde allt skulle bli superseriöst nu när sportskytteförbundet var inblandat men istället är sandlådan större än någonsin...
En ödmjuk jäkel
Användarvisningsbild
ogster

Tack utdelade: 8 gång
Tackad: 134 gånger i 111 inlägg
Luftvapen favorit: Fx Airguns

Inläggav a_gunther 18 jun 2014, 19:19

Kapten Kamin skrev:Om beslutsunderlaget är felaktigt, bör också beslutet ändras....
Det är min åsikt. /Fredrik

Nu är Förbundet redan medlade att ta bort Laxås tävling 17/8 ur tävlings kalendern. Så att ändra detta är bara dumt.
Användarvisningsbild
a_gunther

Tack utdelade: 115 gång
Tackad: 227 gånger i 85 inlägg

Inläggav soren 18 jun 2014, 19:36

Hej ja det här blev inte bra . Anledningen till att Fuxerna tog på sig RM var att det uppkom kritik i ft representantskapet om tävlingen. Och då svarade Laxå med att dom la det på is samt frågade om någon annan klubb ville ta det. Svar önskades innan midsommar. Annars lades det ner,o det tyckte vi var synd. Så efter att ha ställt frågan på representantskapet vad andra klubbar tyckte, det var bara tre klubbar som svarade att det var ok . Övriga tycktes inte bry sig efter som dom inte svarade, tog vi beslutet att försöka oss på det . Kritiken om att klubbar inte kan samarbeta ,tycker jag är mycket underlig enbart genom samarbete kan vi gå vidare . För att lösa detta tycker jag att FT gruppen tar ett beslut om vad vi skall göra med detta o beslutet bör tagas snarast
soren

Tack utdelade: 313 gång
Tackad: 102 gånger i 43 inlägg
Luftvapen favorit: fx 400 Anschutz 8002

Följande användare vill tacka soren för detta inlägg
börne (18 jun 2014, 19:39), dano_swe (18 jun 2014, 22:02)

Inläggav Silwer 18 jun 2014, 19:40

Intressant från andra hållet här.

Som sagt varför röstades det inte mot ändringen då när det var aktuellt?
Bild
Användarvisningsbild
Silwer

Inläggav börne 18 jun 2014, 19:44

ogster skrev:
Tomaz skrev:Päran skrev i ett pm till mig idag, att han lämnade in en protest mot Laxås RM när flera medlemmar hade hört av sig och inte kunde vara med det datumet...

Pratade precis med Batistuta på telefon & vi är lika upprörda som andra, vi fattar ingenting just nu så du ska nog inte dra hela MSG över en kam här. Både jag & Batistuta är där väldigt ofta & vi har inte hört någon som klagat över tävlingsdatum. Vi som brukar tävla brukar också vara på skjutningarna mer eller mindre varje lördag & inget sånt prat om tävlingsdatum har hörts. Skulle själv vilja veta vilka som sagt att det inte passar!?!?
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA Galahad R Carbine/Aztec 5,5-25X50
AA S400F Classic/Aztec 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
HW35E/UTG 3-12X44
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne

Tack utdelade: 2929 gång
Tackad: 6298 gånger i 2489 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Sv: ny agenda RM

Inläggav a_gunther 18 jun 2014, 19:44

soren skrev:Hej ja det här blev inte bra . Anledningen till att Fuxerna tog på sig RM var att det uppkom kritik i ft representantskapet om tävlingen. Och då svarade Laxå med att dom la det på is samt frågade om någon annan klubb ville ta det. Svar önskades innan midsommar. Annars lades det ner,o det tyckte vi var synd. Så efter att ha ställt frågan på representantskapet vad andra klubbar tyckte, det var bara tre klubbar som svarade att det var ok . Övriga tycktes inte bry sig efter som dom inte svarade, tog vi beslutet att försöka oss på det . Kritiken om att klubbar inte kan samarbeta ,tycker jag är mycket underlig enbart genom samarbete kan vi gå vidare . För att lösa detta tycker jag att FT gruppen tar ett beslut om vad vi skall göra med detta o beslutet bör tagas snarast

Det vi lade på is var planering. Och om vi skulle fortsätta med planeringen ville vi veta innan Midsommar. Detta för att kunna genomföra ett bra RM 17/8.

Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk
Användarvisningsbild
a_gunther

Inläggav Tomaz 18 jun 2014, 19:54

a_gunther skrev:
Kapten Kamin skrev:Om beslutsunderlaget är felaktigt, bör också beslutet ändras....
Det är min åsikt. /Fredrik

Nu är Förbundet redan medlade att ta bort Laxås tävling 17/8 ur tävlings kalendern. Så att ändra detta är bara dumt.

Har man ändrat en gång, så kan man ändra igen..och det finns ingen annan inbjudan ute.
Användarvisningsbild
Tomaz

Tack utdelade: 945 gång
Tackad: 1311 gånger i 481 inlägg
Skytteklubb: Forshaga
Luftvapen favorit: Steyr LG110 FT

Inläggav ogster 18 jun 2014, 19:54

börne skrev:
ogster skrev:

Pratade precis med Batistuta på telefon & vi är lika upprörda som andra, vi fattar ingenting just nu så du ska nog inte dra hela MSG över en kam här. Både jag & Batistuta är där väldigt ofta & vi har inte hört någon som klagat över tävlingsdatum. Vi som brukar tävla brukar också vara på skjutningarna mer eller mindre varje lördag & inget sånt prat om tävlingsdatum har hörts. Skulle själv vilja veta vilka som sagt att det inte passar!?!?

Om det finns drivande själar i MSG som inte tyckte datumet var lämpligt och man valde att agera med förtroende uppdrag för klubben så står jag fast vid att man bör uteslutas, dock kan jag inte tänka mig att nån skulle göra nått så korkat utan hoppas allt bara är ett missförstånd.

Enligt Tomaz är det ju päran som påstått detta så jag antar att allt reds ut så fort dom båda är online, annars kan ju alla samlas i chatten kl 22 och reda ut eventuella missförstånd.
En ödmjuk jäkel
Användarvisningsbild
ogster

Tack utdelade: 8 gång
Tackad: 134 gånger i 111 inlägg
Luftvapen favorit: Fx Airguns

Inläggav Silwer 18 jun 2014, 19:55

De har ett eget forum hörde jag de som bestämmer, där ska det tydligen röstas med, men tja det måste väldigt många ha missat.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer

Inläggav soren 18 jun 2014, 20:13

Nej Anders där står ( har vi inget hört innan midsommar stryker vi tävlingen )o det var det vi tyckte var synd
soren

Inläggav Tomaz 18 jun 2014, 20:21

Det här skrev päran till mig idag:

Jag fick samtal av ett tiotal medlemmar och lika många andra ang RM .Ingen info har nått några representanter att ett rm var på gång .Jag informerade ordf i klubben och vi kom där överens om protest .Hade övriga klubbar sagt att vi kör på rm i laxå så hade vi gillat läget -helt demoktiskt.Flera av oss hade då inte kunnat deltaga .
Användarvisningsbild
Tomaz

Inläggav Frank69 18 jun 2014, 20:28

Om man tänker på för sportens bästa och att man vill sprida skytteformen är det ju att föredra att den finns representerad på flera orter.
Laxå har ju redan anordnat en tävling i år så varför inte ge Fuxerna möjligheten att visa upp sin bana, få möjligheten att arrangera en tävling?
De får ju dessutom all hjälp de önskar för att säkerställa att ett RM blir av hög kvalitet.
Tror helt säkert att de kan anordna en fantastisk tävling!
Frank69

Tack utdelade: 900 gång
Tackad: 975 gånger i 541 inlägg

Inläggav a_gunther 18 jun 2014, 20:36

soren skrev:Nej Anders där står ( har vi inget hört innan midsommar stryker vi tävlingen )o det var det vi tyckte var synd

Ja för då hade någon annan tagit RM. Hade man tyckt att vi i Laxå kunde arrangera RM. Så hade vi gjort det. Men nu var det ju mycket viktigt för vissa att flytta RM från Laxå då det inte passade in i deras tävlings planering

Användarvisningsbild
a_gunther

Inläggav a_gunther 18 jun 2014, 20:40

Frank69 skrev:Om man tänker på för sportens bästa och att man vill sprida skytteformen är det ju att föredra att den finns representerad på flera orter.
Laxå har ju redan anordnat en tävling i år så varför inte ge Fuxerna möjligheten att visa upp sin bana, få möjligheten att arrangera en tävling?
De får ju dessutom all hjälp de önskar för att säkerställa att ett RM blir av hög kvalitet.
Tror helt säkert att de kan anordna en fantastisk tävling!

De skulle ju ha en tävling. Så de kan visa upp sin verksamhet. Jag uppskattar verkligen att det kommer nya föreningar som vill arrangera tävlingar. Det som blev fel här är att flytten av RM är konstigt.

Användarvisningsbild
a_gunther

Inläggav Frank69 18 jun 2014, 21:02

a_gunther skrev:De skulle ju ha en tävling. Så de kan visa upp sin verksamhet. Jag uppskattar verkligen att det kommer nya föreningar som vill arrangera tävlingar. Det som blev fel här är att flytten av RM är konstigt. Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk

Trevligt Gunther att du också är för en spridning av sporten! :thumbupp:
Jag tycket dock lite synd om Fuxerna, som hamnade mitt i debatterandet och de endast ville fixa en trevlig tävling.
Bra att du klargjorde skillnaden så att alla förstår att det inte har något med Fuxerna som förening att göra. :smt020
Frank69

Tack utdelade: 900 gång
Tackad: 975 gånger i 541 inlägg

Inläggav soren 18 jun 2014, 21:18

Ja jag vill inte ställa till det men Anders du skrev att du stryker tävlingen o det var det vi tyckte var synd.Tyvärr är det nu så att många tycker vi har gjort fel ,SÅ Nu ViLL Vi Veta vad gör vi som tydligen blev en bricka i ett rävspel.
Vi tog tävlingen enbart för att det skulle bli ett RM i år rätta oss om vi gjort fel, men alla som är med i representantskapet kan ju läsa vad där står och återkomma, som utvecklingen har blivit nu överväger vi att dra oss ur. Det här är inte roligt och det borde det varit. Jag säger som Anders sa på forumet, har vi inte fått svar vad alla andra klubbar tycker när midsommar helgen är slut ställer vi in RM. Nu tjatar jag inte mer om detta utan börjar fira midsommar och önskar alla en bra midsommar
soren

Inläggav Silwer 18 jun 2014, 21:21

Mao, se till att era representanter röstar då.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer

Inläggav Leopold 18 jun 2014, 21:22

Nej vi som svarade av representanterna tyckte det var lysande att Fuxerna ville ställa upp! Jag är helt säker på att det kommer att bli en mycket välarrangerad tävling och stort tack till Sören för ditt engagemang.

Det blev litet fel och en del missförstånd men jag hoppas alla förstår att det kan bli så ibland. Tror vi har lärt oss massvis hur man kan undvika problem av denna typ i framtiden.

Nu får vi köra på det som beslutats och jag önskar Fuxerna all lycka med arrangemanget. Ser även fram emot att komma till Laxå och tävla igen, det var mycket trevligt sist!
Användarvisningsbild
Leopold

Tack utdelade: 1808 gång
Tackad: 2001 gånger i 1056 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Inläggav Tomaz 18 jun 2014, 21:31

Gör om gör rätt som någon skrev...
Laxå borde med all rätt få köra RM som planerat, med tanke på hur detta gått till...
Användarvisningsbild
Tomaz

Följande användare vill tacka Tomaz för detta inlägg
Jazz (18 jun 2014, 22:13)

Inläggav Silwer 18 jun 2014, 21:33

Fast nu kände han ju att han var boven här och ville veta den riktiga uppfattningen, man kan väl inte bara ta tillbaka det som skrivits och plötsligt är det tillbaka på noll igen och folk kanske är sura över det hela.

Jag kan förstå båda sidorna, och ännu finns ju tid att faktikst komma överens på riktigt.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer

Inläggav FX_REVOLUTION 18 jun 2014, 21:54

ogster skrev:
Tomaz skrev:Men nu får jag och andra försöka planera om pga ditt beslut och jag är inte säker på att det blir någon annan tävling heller i laxå den 17/8, för vem kommer dit nu då, förmodligen inte många...

Jag kan kanske ta på mig att annordna en tävling med dom gamla hederliga reglera det datumet, ska se ifall man kan få med sig några som vill hjälpa till.

Jag och Ubbe hjälper dig gärna. Kolla med Laxå om vi får låna fallmålen. Det vore ju kul om vi kunde locka dit alla gamla rävar kvällen innan för lite fylla i förtältet som förr.
För att följa länken så måste du registera dig.

FX_REVOLUTION

Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 9 gånger i 8 inlägg
Skytteklubb: ONSALA
Luftvapen favorit: FX Independent 635

Inläggav Leopold 18 jun 2014, 22:15

Jag har plockat bort inlägg som inte håller sig till trådens ämne. Vill man diskutera tex FT-regler så finns det en hel del trådar om det, eller att man skapar en ny tråd.
Användarvisningsbild
Leopold

Tack utdelade: 1808 gång
Tackad: 2001 gånger i 1056 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Följande användare vill tacka Leopold för detta inlägg
Silwer (18 jun 2014, 22:17), börne (18 jun 2014, 22:24)

Inläggav Jazz 18 jun 2014, 22:40

Fattar fortfarande inte riktigt. Sa A. Gunter att inte laxå ville ha tävlingen. Sedan fattade jag som att tre skyttar la in en protest. Eller det är en kombination av båda dessa.
Sedan en sak till. Har verkligen skyttesportförbundet flyttat tävlingen på grund av tre skyttar så är detta väldigt allvarligt och där kommer bla vi i VSKF gå vidare med. Detta skulle då innebära att i princip alla skytte tävlingar i vårt land kommer upphöra. Detta kan inte vi acceptera. Om det sistnämnda stämmer kommer VSKF att lägga in protest mot att mästerskapen flyttas
Once a champ always a champ.
Se livet som en han hund: Går det inte att äta eller sätta på, så pissa på det och gå vidare.
Jazz

Tack utdelade: 66 gång
Tackad: 225 gånger i 181 inlägg
Skytteklubb: Kristianstad PK,HästvedaPK.Bjö
Luftvapen favorit: Theoben, Steyr Lp

FöregåendeNästa

Återgå till Skytte Tävlingar och träffar Etc.