Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
sr 500 skrev:Har hjaft en 2250 XT AS med 88 grams co2 tub, om det är en sådan du menar. Du skriver XL på ett ställe, och XX på ett annat.Min sköt väldigt fina träffbilder. Konverterade den sen till HPA. Sålde den till en kille på forat, och han var jättenöjd med den. Så dom ska skjuta kanonbra.
På 20m, ska du ju skjuta lätt i en sockerbit med en Ok 2250. Det gör jag ju hela dan med min 2289, som har samma pipa som 2250.LuftenÄrFri skrev:sr 500 skrev:Har hjaft en 2250 XT AS med 88 grams co2 tub, om det är en sådan du menar. Du skriver XL på ett ställe, och XX på ett annat.Min sköt väldigt fina träffbilder. Konverterade den sen till HPA. Sålde den till en kille på forat, och han var jättenöjd med den. Så dom ska skjuta kanonbra.
Det är XL med 12g co2 som jag har. För att följa länken så måste du registera dig..
Hur bra är "fina träffbilder" på ca 20m? Ge gärna ett exempel så jag har något att jämföra med.
Kul att höra att din gick bra då kanske det finns hopp.
Etienne skrev:Lite input om vad min 2250 presterar.
http://luftvapen.info/viewtopic.php?p=130369#p130369
tomryb skrev:Använder du siktet som var med (center point 4x32) har väl en låst parallax på 30m ...vet inte om det påverkar.
Jag köpte en likadan med Hipac ...sköt 2 skott sköt bort främre packning ,rev bössan sköt 5skott till då gick bolten till laddpinnen av ! Sedan fick jag pinnen som som står upp från hammaren att lossna Måndag ex kanske.
tomryb skrev:Vet inte vart du bor men du kan få låna min pipa från gnälliga Norrköping ! Men jag vet inte om precisionen är så mycket bättre har bara använt rödpunktsikte o plinkat med den.
tomryb skrev:Vill inte avskräcka dig ,det var nog mest den hårda hammarfjädern + (murphys lag) som fick min att strula så mycket. Använder min mest till att plinka med precisionen är Ok. Hurricane har ett billigare multishot breech utan shroud , tänk på att multishot breechen med shroud är shroudröret ca 24cm 2250xl har en pipa på 18tum (ca46cm)
Joaquin skrev:Satt just och tittade på denna bössa på hurricane, och det började rycka i köp-muskeln. (Vill utöka samlingen med en 12g Co2-bössa...Sedan jag började skjuta luftgevär vill jag bara köpa saker hela tiden. Vette fan vad det är med mig. Blyförgiftning kanske?)
Fast omdömena i denna tråd får en ju att tvivla. Är dessa kvalitetsproblem vanliga med denna bössa, eller har ni bara haft otur? Man kanske ska leta rätt på en beggad 1077:a i stället så blir man inte så nedslagen när det inte blir bra.
Annars tänkte jag mig att med tiden byta till "multishot breech" med fäste för shroud, dock ej hipak. Men, man vill ju i så fall börja från rätt plattform.
Joaquin skrev:Provsköt min i dag. Detta är andra tavlan, den första gick åt till att skjuta i siktet. Det är inte hundraprocentigt inställt som ni ser, men jag ska ändå byta det. Gillade det inte.
10m Sittande stödd mot knät. JSB RS.
För att följa länken så måste du registera dig.
Gillar bössan över lag. Den skjuter där man siktar. Lite dyr för vad man får kanske, i synnerhet optiken var lite halvdan. Det är lite knepigt med ett 4x sikte med en parallax på 30yrds. För på 27meter är 4x för lite, och på 10meter där 4x duger får man parallax-effekter.
När jag satt på ett bättre sikte och skjutit in mig lite är jag ganska säker på att den ska hålla tiokronan på 20meter. För att vara första serien är jag helt nöjd.
Sidio skrev:Det där måste jag säga är riktigt riktigt djävla dåligt på 10m med stöd mot knät.
Jag skjuter 10 st 10:or med min luftpistol med enhandsfattning, vi räknar tom tiondelar när vi räknar poäng.
Jag skjuter bättre träffbilder på 40 meter med stöd.
skjuter den inte bättre än sådär hör den tyvär hemma på metallåtervinningen.
Detta fixar för övrigt inte världseliten, ens på 17cm tavla (med 11mm tia), så om du klarar det på 4,5cm tavla (med 0,5mm tia) så är det bara att gratulera.Jag skjuter 10 st 10:or med min luftpistol med enhandsfattning, vi räknar tom tiondelar när vi räknar poäng.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster