Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Nitro skrev:gubbe skrev:Nu återgår vi till hur vi ska få alla att förstå hur skoj det är att skjuta 16J istället för 45J
Precision som räcker till 50m.
Luften i tuben räcker bra länge.
Fjäder bössor är oftast som bäst vid 16J.
Ammon är lite billigare.
Dom man helst vill spöa finns i 16J klassen.
Sen kan man ju faktiskt åka lite utanför Sveriges gränser och tävla, om man nu tycker det är skoj.
Bästa jag läst på länge
Bara7 skrev:En fråga varför 16 J och inte enbart på 10 J istället, då slipper man licensfrågan i Sverige? Det går fortfarande att träffa mål på 50 m dock krävs det mer vana av skytten att klara det, borde vara mer sport att vinna den tävlingen. Tydligen kan inte alla få licenser i detta land då polisen tydligen har olika regler beroende på vart man bor i landet.
Bara7 skrev:En fråga varför 16 J och inte enbart på 10 J istället, då slipper man licensfrågan i Sverige? Det går fortfarande att träffa mål på 50 m dock krävs det mer vana av skytten att klara det, borde vara mer sport att vinna den tävlingen. Tydligen kan inte alla få licenser i detta land då polisen tydligen har olika regler beroende på vart man bor i landet.
losdrivare skrev:Locka, inte tvinga.
Inkludera, inte utesluta.
Tolerans, inte "det som är rätt för mig är rätt för alla andra".
Så får vi FT att växa.
Jazz skrev:Ursäkta mitt inhopp igen, ingen absolut ingen har sagt något om att ta bort 16 joule och absolut inte vskf som redan från början var anhängare av 16 joules klassen. Däremor är vi emot att man som tex Laxå vill förbjuda vissa klasser. Vi vill ha mångfald i skyttet för det är enda sättet att öka sporten, dvs mängden utövare. Men nu är ju vi olika alla och kanske vi här nere är mer emot olika förbud än andra i detta land ( vi är ju reserv danskar)
bjosse skrev:Återstår 10J respektive 45J. Där sistnämnda såvitt jag förstår många som deltog var ivriga tävlingsdeltagare före de uppgraderade sig själva till en nivå några snäpp över oss som fortfarande känner sig för.
Tomaz skrev:Och varför en del blir så jävla arga på mig för denna tråd är helt otroligt i sig...
gubbe skrev:Som jämförelse kan jag säga att för några år sen skrämde martinw mig hela tiden med snack om kuddar och 16J klasser på klubbens forum.
Beangan skrev:Har kanske delvis att göra med hur du skriver en del av dina inlägg.
Leopold skrev:
Ingen som vet vad de pratar om kan påstå annat än att "hårdvarukraven" på fullfart är lägre än vad som gäller för 16J om man vill ha en sportslig chans. Jag ser det som en instegsklass fast från andra hållet, en som passade . Det är därför jag kommer att verka för att fullfartsklasserna behålls, fullt medveten om att de kan bli överflödiga i en framtid om intresset falnar för klasserna. Det tar vi då.
Silwer skrev:Så nu är det svåra med 45J vapnen på samm bana som 10 och 16J ur världen och det ska låtsas att alla är vänner?
gubbe skrev:
När man äntligen fått sin licens och kanske köpt en .22 i fullfart för att börja tävla i FT (det var ju så man gjorde tills bara för ett år sen) så känner man sig plötsligt hotad att bli utestängd från Ft tävlingarna.
Då blir man nog både arg och ledsen.
gubbe skrev:Och du gav "ta bort 45J" ett ansikte modig som du är. Jag tror helt enkelt att du skrämmer folk.
gubbe skrev:Som jämförelse kan jag säga att för några år sen skrämde martinw mig hela tiden med snack om kuddar och 16J klasser på klubbens forum.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster