Här är mitt ödmjuka bidrag till denna klubb för inbördes beundran. Dessa båda tavlor har jag skjutit inomhus med min Diana Mod 35, stående utan stöd och med öppna riktmedel från 10 meters avstånd. Ammunitionen jag använde var BSA Storm 7,87 grains, inköpt över disk på Cabom i Borås. Nu är 10 meter inte särskilt mycket att skryta med, men jag är ändå rätt nöjd. Skjuter sällan utomhus på lite längre avstånd eftersom jag bor i lägenhet i en tätort. Jag äger ingen
kronograf så jag vet inte hur hög effekt min bössa har, men den är inte imponerande. Skulle tippa på att den ligger närmare 7,5
joule snarare än 10
joule. Precisionen är dock helt OK, avtrycket likaså. Inte samma fina avtryckare som HW eller
FWB, men duger. Skjuter man inomhus på korta avstånd är effekten av undeordnad betydelse. Rekylen är så gott som obefintlig. På korta avstånd är den minst lika pricksäker som en
PCP, enligt min mening. Sköt 5 skott i varje tavla (dom sista 10 jag hade i asken), och som ni kan se på bilderna så samlar den lätt skotten inom en tio-krona.
För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.
Diana 35, Weihrauch Hw 35, SMK B2, Gamo Whisper IGT, Gamo Modell 300, Daisy 880 Powerline, Zoraki HP-01 Light, Crosman Vigilante, Kandar Cp-1 .22, Umarex HPP, ASG STI Duty One, Dan Wesson 3x, Sig Sauer P320 ASP, Umarex Legends Makarov PM Ultra