Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Silwer skrev:Jo kommentarerna är dock hw hit och dit och vi vet skillnaden på hur de svarar på tuning och hur AA tx gör det.
Ta reda på bättre källa isf, trots allt vad ska man med en hög plastjox i bössan till om det inte ger nåt just på modellen.
börne skrev:dock kunde bakre guiden kanske varit något tightare.
Frank69 skrev:Kan kanske fixas med en "Redneck lagning" dvs lite krympslang på guiden.
Tyckte han använde rikligt med fett vid monteringen...
Frank69 skrev:Då vill jag nog påstå att den är perfekt... för tight så påverkar det ju kraften...
bör ju inte bli friktion där.
börne skrev:Fast när du spänner upp fjädern så expanderar den ju
Dudda skrev:Föredrar konceptuskitet.
Frank69 skrev:Roligt också att pistonger från olika tillverkare har samma mått.
Frank69 skrev:Har du provat att komprimera fjädern innan den monteras i vapnet och mätt om den expanderar?
Frank69 skrev:Har som hastigast ögnat igenom tråden, men tänker köra vapnet i fullstroke!
Du glömde förresten att svara på min fråga i ett par inlägg högre upp...![]()
Utvärderingen av mitt vapen som fortfarande är i 100% original setup invändigt förutom fettet som är litium...
Bössan skjuter mycket bra, (träffar lätt en liten spinner på 50m avstånd, stående utan stöd eller fjolliga skyttekläder..., tills man blir såpass trött att armarna börjar skaka... då får man ha en liten paus...
)
men den har lite ljud... vi kom fram till att det är stålguiderna man hör.
Så det kan ju åtgärdas.
Och lite annat också... men det måste utprovas... så lite trixande kan man göra.
TheFoes skrev:Du måste prova min Tx 200 Frank
Frank69 skrev:TheFoes skrev:Du måste prova min Tx 200 Frank
Bah... den kan väl aldrig skjuta bättre än min...(
)
Verkar som det börjar vara många optimerade TX på banorna nu...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster