Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Kantal skrev:Precis ALLT som monteras på ett vapen som ska göra så det låter mindre är olagligt !
Lasse skrev:Och så har vi ju BSA Lightning
ogster skrev:Lightningen är godkänd av Statens Kriminaltekniska Laberatorium
Vid deras tester visade sig det att ljudnivån var oförändrad med eller utan "dämparen" på (I 10j utförande)
ogster skrev:Lasse skrev:Och så har vi ju BSA Lightning
Lightningen är godkänd av Statens Kriminaltekniska Laberatorium
Vid deras tester visade sig det att ljudnivån var oförändrad med eller utan "dämparen" på (I 10j utförande)
Rickard skrev:Det är korrekt att den fick dispens. Frågan är om dämparen är licenpliktig då ägaren till vapnet har licens för geväret?
Kantal skrev:De om shroudade pipor ides jag inte ta upp. (Frågan e hur laglig den skulle ses om
det togs upp i domstol, återstår att se om det sker.)
Samma med de dämparliknande saker som sitter på vissa BSA och Weihrauch.
Sen de att de går få licens tyckte jag inte heller behövdes nämnas.
Ska tydligen skriva mer utförligt nästa gång
Kantal skrev:Du lyckades quota, men tydeligen inte läsa...
Lasse skrev:Och så har vi ju BSA Lightning
Tomaz skrev:...Och Gamo Shadow RSV...
Lasse skrev:Tomaz skrev:...Och Gamo Shadow RSV...
Det var en sådan jag hade Tomaz
Etienne skrev:Rickard skrev:Det är korrekt att den fick dispens. Frågan är om dämparen är licenpliktig då ägaren till vapnet har licens för geväret?
Den borde väl rimligtvis ingå i licensen för geväret? Eftersom den ingår i originalutförandet... Det är ju inte precis som att jag måste söka licens för varje enskild vapendel av ett licensbelagt vapen?
Bsa_Airsporter skrev:men vänta lite här nu![]()
om man nu tolkar lagen som så och snuten konfiskerar ditt vapen, (eftersom en dämpare är en licensbelagd vapendel) kan jag då bli åtalad för vapenbrott eller ej!??![]()
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster