Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Deepoff skrev:FWB 300S Universal (1977) inköpt idag, även den hos Gevärpär som jag även hade nöjet att hälsa på. Han gjorde ett seriöst och minst sagt ambitiöst intryck. Det blir nog fler turer dit![]()
För att följa länken så måste du registera dig.
Premiärinskjutning i dagens träningstavla-tråden.
joelleo skrev:Varför? Bara varför göra så med en sån fin stock som fwb har?
Säljs nu på egun
Etienne skrev:Det är en mer eller mindre omöjlig jämförelse.
Du jämför lättare "hobbyvapen" i form av fjäderpangare med gamla tunga rekyldämpade matchvapen....
Men, baserat på det korta du skrivit så tycker jag att "den andra" killens vapen låter rätt för dig. Du har ett schysst vapen i renoverat skick som ser nice ut på direkten.
Mitt "erbjudande" är förövrigt också bra, men det riktar sig mer till någon som är ute efter en udda kombo och som kanske också vill hålla på och pilla lite med vapnet i framtiden. Men min uppfattning är att det inte är vad du söker efter.
Geten skrev:...då jag inte har bil i Göteborg ...
Etienne skrev:Geten skrev:...då jag inte har bil i Göteborg ...
Välkommen till klubben.![]()
I vilken stadsdel bor du?
skytten68 skrev:Hur många modeller finns Def på fwd 300. Och vad är skillnaden mellan dom?
Tomaz skrev:300S har genom åren funnits i flera olika modeller och varianter, här är några...
Lite katalogbilder från 80-talet...
Och en lite mer udda reklam för bössan, där den presenteras som värsta kanindödaren...
"Mini sniping" med 300S...
Frank69 skrev:Stocken till FWB300S U fick ett lager olja till idag då det som ströks på för ett par dagar sedan hade torkat in.
Frank69 skrev:Ja, de blir en hel del trevligare när de är oljade istället för lackade!
Leopold skrev:Vad är det för olja ni använder, tänker på dej Frank som gav senaste exemplet.
Kokt linolja & terpentin eller mer exotiska varianter? Har testat litet med den modellen och jag tycker det blev bra dock inte använt det på utvändiga ytor än.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster