Anonymous

Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
gubbe skrev:Som nybliven ägare till ett cyclone 10j har jag några frågor om trycket i tuben påverkar kulbanan. Om jag börjar skjuta med 200bar kommer träffbilden att sjunka för varje skott eller är den lika ner till ett visst tryck? Om det är så vilket är det lägsta trycket?Tacksam för svar av någon som vet,inte tror.
gubbe skrev:Tack för svaren.Menar ni att om jag skjuter på ca 20m med bra stöd och har ett tryck på 200-120 bar ska skotten sitta på samma ställe,om vi förutsätter att skytten gör vad han ska.
gubbe skrev:Hej igen.Nu har jag skjutit många magasin och flera fyllningar luft (bra träning att pumpa).Tyvärr får jag inte alls den träffbild jag hade hoppas på.Från 220-170bar går det ganska bra,men sen sjunker träffarna väldigt snabbt typ 10 mm per magasin.Det blir lodräta streck på tavlan.Jag har läst att ni skriver om väl injusterad bössa,exakt vad menar ni då? Tacksam för alla råd och tips.
öberg skrev:Man justerar hårdheten på hammarfjädern! Detta för att vid högt tryck så kan hammaren få svårt att öppna lika mycket som vid lägre tryck.
gubbe skrev:ca 15m 45 skott. Om jag börjar på 200bar blir det inte många skott innan träffarna sjunker markant.Vid 140 är träffarna 10cm under dom första skotten.
Återgå till Luftgevär (PCP/Co2)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster