Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
börne skrev:Ja... visst är dom är grymma, min går så sjukt bra nu sedan den shortstrokades så det är galet
Frank69 skrev:börne skrev:Ja... visst är dom är grymma, min går så sjukt bra nu sedan den shortstrokades så det är galet
Bah... det är ju synd att plåga den lilla försvarslösa bössan i 10Joule...(
![]()
)
Frank69 skrev:Var ute och testsköt...
Innan ingreppet 18,47J
Efter ingreppet 15,08J
Detta i +6 grader...
Så nu har jag lite justeringsmån uppåt...
lite snabbare fett och en plastdistans så ligger den nog på 16,3J gränsen...
Kommer att nyttja den lägsta distansen först och hålla ett öga på hastigheten...
1qaz1qaz skrev:Mycket intressant läsning
Dudda skrev:Snyggt Frank, oroa dig inte för mycket om effekten. Skjut minst en burk med skott. Du har väl en relativt ny pistongpackning från Maccari? Dessa tar ett tag att slita in perfekt.
Kapten Kamin skrev:Ahhh... nu blev jag sugen igen på en fjäderbössa...!![]()
Den är vacker.
Kapten Kamin skrev:Ahhh... nu blev jag sugen igen på en fjäderbössa...!Den är vacker.
Frank69 skrev:lite snabbare fett och en plastdistans så ligger den nog på 16,3J gränsen...
Kommer att nyttja den lägsta distansen först och hålla ett öga på hastigheten...
Frank69 skrev:Fick luftat TX200:an ordentligt idag!
Blev mycket trevligare att skjuta med nu när den nästan har 3Joule lägre kraft.
Det känns som... = Där skall den bara ligga...![]()
Pistong packningen behöver slitas in...
som den är nu så är den lite trög att föra tillbaka laddspaken efter att man har spänt upp vapnet.
Och det är ju skönt att ha ett luftvapen som bara blir bättre och bättre av att användas.
Tog inte så mycket bilder på det idag... blev bara ett... det var när Parabola testsköt med det.
För att följa länken så måste du registera dig.
Frank69 skrev:1qaz1qaz skrev:Mycket intressant läsning
Kul att det uppskattades!
1qaz1qaz skrev:Du lyfter ofta fram nyheter av olika slag.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst