Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
1qaz1qaz skrev:12m sittades med stöd och .22 / 270+ mps. Borde skjutit sönder 10:an
Kapten Kamin skrev:Var tvungen att prova med grabbens HW30S. (Med VPG2)
10 m. Stående med stöd mot byrå..
..
Fantastisk bössa!
Fidde skrev:Crosman High Velocity .22 cal 9,5gr
Tjompa skrev:Har nu fått hem min dylik (.22) och möttes av ett fullkomligt nerfettat gevär, blev brun om fingrarna bara av att ta ut den ur förpackningen.
Torkade av den med papper och skulle testa första skottet, men ser att det dryper av fett precis vid brytningen.
Torkar även bort det, laddar i ett skott och förväntar mig att den ska diesla som bara den, men allt som hörs är ett högt TJUNK och den medföljande förpackningsbrädan som får sig en rejäl smäll av skottet.
Var förjävla härlig känsla att ha en så ordentlig och riktad rekyl för att vara licensfritt. Får se hur väl jag lyckas tygla den här![]()
Tänkte öppna den och fetta om på rätt ställen och kika ifall det behövs en bricka eller två bakom gasfjädern då den klickade lite lustigt, men hur säkert är det att göra det utan en halv verkstad?
Har de flesta verktyg utom skruvstäd, limknekt eller dylikt. Går det klämma in en licensfri gasfjäder för hand utan de verktygen?
Air skrev:En del kulor kan vara trånga att ladda i början på pipan på
Hatsan.Kan vara ide att kolla utgångshastigheten på kulorna
du kan skjuta om du har möjlighet.
Bemötandet på skjutklubbar varierar minst sagt.Gå dit prata med
din närmsta klubb.Kul att läsa att fler skjuter med öppna riktmedel
är riktigt roligt.
Silwer skrev:gasfjäder är trams för det mesta, de innebär tung anspänning och en kort kikarknockande rekyl.
Ingen bra byggt fjädervapen drar nån nytta av det men halvfabrikaten kan nog göra det, som i detta fall.
Folk tror det är magi när det i verkligheten finns negativa sidor med det här whatever nitro piston gasram osv.
Silwer skrev:Ok, du lägger faktiskt upp det bra.
Så ok jag går med på att om en modell av en seriös tillverkare skapades runt gasramen så skulel den inte bli bättre med en fjäderdrivning.
Jag ser det från andra hållet köp säg en AA TX200 och sätt i gasfjäder i den, vad vinner du över fjädern?
imo inget mer än en tyngre anspänning och just en rätt brutal rekyl mot kikarsiktet.
Därför tro jag det heller inte är grund att fjädervapen enbart tillverkas med gasram, för det vore ju optimalt isf, det är ju inte idioter allihop.
Den amerikanska nitro piston hysterin som att det var nåt helt nytt ignorerar jag då de vapnen ändå inte når några högre skyar oavsett.
atte69 skrev:jag håller med men vet inte vem.....
eee jo ett exempel ....hw90 e ju en fin pjäs rakt ur lådan .22 bar vanlig luft ger ca 200m/s i cal 22 snällt o fint !!!!
en vältunad hw80 som e nästan samma bössa har ju samma "värden" o ja tycker väl att dom är förhållandevis
likvärdiga men de e ju ingen match bössa men visst går den bra ...har ju själv hjälpt lite folk med ditt o datt o vidhåller nog att vätunad fjäder e vältunad fjäder .hmm
upprepade mig visst.men ur låda vinner i detta exempel hw 90 .och den utklassar ju eftermonterade dito typ gamo nitro piston..hatsan vortex mm med längden av flera hästar ..typ hästlängder men det är ju vad jag tycker.....
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst