Litet julskytte och välbehövligt snack blev det idag! Riktigt kasst väder neråt Älmhult med blåst och regnblandad snösoppa men det ordnade upp sig hyfsat i snapphanebygden... i alla fall första timmen. Nåväl! Vi sammanstrålade i Tobbes butik visade det sig, Görgen, don Tomaso och Jazz var redan där. Så en del trevligt snack där, klämma på fina bössor osv, köpte bara ett par hekto bly som vanligt

Sen bar det av till Lehultsbanan.
Några mer eller mindre suddiga snapshots blev det med mobilen.
Görgen provade Jazz' boresnake men det fastnade och gick nätt och jämnt att få ut från samma håll den kom in... förmodligen var pipan litet väl igengrodd
För att följa länken så måste du registera dig.Jazz betraktar sin snake... hmm det lät konstigt men men:
För att följa länken så måste du registera dig.Don Tomaso ler förnöjsamt över hans fina HW's träffbilder

Lade särskilt märke till den djuuupt blånerade pipvikten från V-mach tror jag det var.
För att följa länken så måste du registera dig.En blick ut mot målen. Ser ut som vilken höst/vårdag som helst. Hade satt upp en pistoltavla och provade litet "fripistol" med min Unique med varierande framgång... den behövde verkligen luftas. Ett och annat skott satt trots allt som det skulle trots fruset avtryckarfinger och allmän ringrostighet så det kändes helt ok!
För att följa länken så måste du registera dig.Här ser vi ett av Jazz' vackra vapen som luftades idag:
För att följa länken så måste du registera dig.Görgen med sin trevliga Brno:
För att följa länken så måste du registera dig.Ja hur gick det då? Mja. Knappt jag vill visa men varför inte. Det blåste en del är väl allt jag kan skylla på, någon kula blev en "flygare" uppåt vänster och någon felbedömning av vinden här och där, 10 skott 50 m sittande med stöd. Rätt ok ändå tyckte jag. Det fulaste skottet var skott nummer 9.
För att följa länken så måste du registera dig.Litet mindre lyckat blev det i sittande
FT-ställning, började bli litet ofokuserad tror jag men tja det är en tavla iaf. 9 skott 50 m (lyckades inte ens räkna till 10 ser det ut som...
För att följa länken så måste du registera dig.Så blev det idag, en härlig skyttelördag i bästa sällskap!