Vittsjö SKF

Här pratas det om diverse skytteklubbar och föreningar

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Vittsjö Skytteförening - "Luftvapen"

Inläggav Sniperace 14 feb 2015, 14:40

lite info
EXAMINATION FÖR SKYTTEKORT för gevär i Kävlinge den 9 mars.

Den 9/3 2015 kl. 18.00 i luftgevärshallen i Kävlinge kommer det finnas möjlighet till examination i skyttekortet för gevär. Anmälan sker till Fredrik Löfvander senast 1/3 via mail fredrik.lofvander@gmail.com Frågor besvaras även på 070-8870412.
Bild
Användarvisningsbild
Sniperace

Tack utdelade: 21 gång
Tackad: 46 gånger i 34 inlägg
Skytteklubb: VSKF

Inläggav TheFoes 19 feb 2015, 18:56

Blir vi en grupp på lördag?
Hw 97k .20 Vortek SHO
Användarvisningsbild
TheFoes

Tack utdelade: 326 gång
Tackad: 173 gånger i 116 inlägg

Inläggav Leopold 20 feb 2015, 17:16

Jag kommer förbi en sväng kring 12. Verkar bli bra väder på så vis att det inte ska blåsa speciellt mycket :)
Användarvisningsbild
Leopold

Tack utdelade: 1808 gång
Tackad: 2001 gånger i 1056 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Inläggav skytten68 20 feb 2015, 17:59

Ingen som undrar var skjutprogrammet blir av?
Fick reda idag att ingen vill ta på sig ansvaret för detta skytte

Tyvärr kommer jag inte denna lördag jag stanna hemma och krya på mig
skytten68

Inläggav Leopold 20 feb 2015, 18:31

Är man flera än en som skjuter så utser man en skjutledare. Så det är inga problem med det så länge skjutbanan är tillgänglig aktuell tid, ansvar tas av de som medverkar.

Att utse någon som kan hålla samman och organisera skytteaktiviteterna på lördagar är något som får diskuteras hur vi ska göra framöver. Det som i första hand måste produceras är ett skjutschema så vi vet när banan är tillgänglig, sedan handlar det om uppslutning och intresse för mer organiserade aktiviteter som jag ser det. Tex månadstävlingar, vilken gren i så fall. Medlemmarna styr hur man vill ha det.
Användarvisningsbild
Leopold

Inläggav skytten68 20 feb 2015, 19:39

Boka alla lördagar för luftsgevärs skytte på programmet. Så får vi lösa det med skjutledare med mm sen
skytten68

Inläggav Jazz 20 feb 2015, 20:42

För att följa länken så måste du registera dig.

För att följa länken så måste du registera dig.

Once a champ always a champ.
Se livet som en han hund: Går det inte att äta eller sätta på, så pissa på det och gå vidare.
Jazz

Tack utdelade: 66 gång
Tackad: 225 gånger i 181 inlägg
Skytteklubb: Kristianstad PK,HästvedaPK.Bjö
Luftvapen favorit: Theoben, Steyr Lp

Inläggav Jazz 20 feb 2015, 20:44

Jag har preliminärt skjutschema som pdf, vete fan hur jag får in det här. Men luft skyttet är varje lördag med udantag av vissa tävlings dagar. Nu har jag fått in skitet.
Senast redigerad av Jazz 20 feb 2015, 20:46, redigerad totalt 1 gång.
Se livet som en han hund: Går det inte att äta eller sätta på, så pissa på det och gå vidare.
Jazz

Inläggav Jazz 20 feb 2015, 20:58

Det som ni mer får göra är att utse en chef för Ft och bänkskyttet eftersom jag avgått.
Jazz

Inläggav TheFoes 20 feb 2015, 21:05

Jazz skrev:Det som ni mer får göra är att utse en chef för Ft och bänkskyttet eftersom jag avgått.

Vilka alternativ finns det ?
Hw 97k .20 Vortek SHO
Användarvisningsbild
TheFoes

Tack utdelade: 326 gång
Tackad: 173 gånger i 116 inlägg

Inläggav Jazz 20 feb 2015, 21:12

Vet inte. Det är bara en som är skytt som sitter i styrelsen och det är lunnhöja. De slängde/röstade ut övriga skyttar.
Jazz

Inläggav Leopold 20 feb 2015, 21:26

Men som sagt. Jag har vägarna förbi där imorrn lördag. Enligt skjutschemat är det ingen aktivitet inplanerad så jag utgår från att det är ok att hissa skjutflaggan och bara köra på. Dyker det upp några fler så har vi en intressant diskussion om hur vi ska göra framöver.
Användarvisningsbild
Leopold

Inläggav Jazz 20 feb 2015, 21:44

Jo det är lite olyckligt att det inte finns några pistol eller gevärs skyttar i styrelsen. Men sammtidigt går det gärna så när inga skyttar nästan kom. Tex så finns det tre k-pist skyttar i föreningen och två sitter i styrelsen. Om man sedan ska kalla k-pist skytte eller inte. Saken är att skjuter man max 25 skott i veckan är man ingen skytt, möjligtvis är man vapen intresserad. Men sedan är det kanske lite fel att vara sur för deras anhängare kom men inte våra.
Men det är mycket ekonomiska problem i klubben med. Vi får inte riktigt pengarna att räcka till. Med medlems avgifter och bidrag får vi om vi slår ut det per person in ca 1370 per medlem och det räcker inte riktigt till. I björnstorp får man in 300, kristianstad 300 per person men hos oss räcker inte 1370kr per person.
Men ok, för sent att göra något åt detta nu.
Edit: ursäkta jag gick egenom papperna en gång till för att få den exakta summan, först hade jag skrivet 1500 per person men det var en överslags beräkning där för rättar jag nu. Ursäkta än en gång.
Senast redigerad av Jazz 21 feb 2015, 02:03, redigerad totalt 3 gånger.
Jazz

Inläggav Sniperace 21 feb 2015, 09:09

Så du räknar verksamhetsbidrag från SKYTTEGÅRDEN som bidrag till de andra aktiviteterna?

Ok kolla hur länge det klarar sig utan ungdomsaktiviteten.
Då försvinner ALLA bidragen du vill räkna in.
Har du även räknat på kostnader osv.

Vilka inkomster ger pistolskyttet?
Hur mycket pengar förutom medlemsavgiften kommer det in från denna del?
Den enda del som VERKLIGEN drar in pengar är just luftslyttedelen i skyttegården.

Det jag och andra försökt få fram är att alla, även pistol och gevär skyttar måste dra sitt strå till stacken, men det är inte intressant.

I styrelsen finns visst pistolskyttar fortfarande, nämligen Martin och Carina, plus 2 suppleanter du och Rolf, liksom Olandersson som löser pistol avgift.
Tyvärr blev det så att Bengt åkte ur styrelsen genom att DU ställde upp som motkandidat mot honom utan att ha nominerat honom på annan styrelseprotokoll.
Du, ni gjorde några stora fel i planeringen.
Det första var att du nominerade dig själv som kassör mot Bengt utan att nominera honom för annan sryeelseplats. Här gick Jonas in och ville åter bli kassör eftersom han förstod att Bengt ville lämna denna post.
Nästa fel var att du försökte peta Anna-Lena från sin ledamotplats hon är den som representerade handikappidrotten och här ansåg nog de flesta att det vore fel att peta henne.
Hade du sedan istället nominerat Bengt på den plats Jonny fick hade du kommit in på den eftersom han då tackat nej och samma sak hade Carina gjort om Bengt nominerats till denna.
Det är tråkigt när det inte kan fungera.
Jag har förresten fixat materiel till en av ERA nya kulfångar och skulle färdigställa denna en fin sak i 5mm stålplåt, men skam till sägandes ser jag min motivation sjunka när det gnälls så.
Bild
Användarvisningsbild
Sniperace

Inläggav Jazz 21 feb 2015, 09:26

Tyvärr så visste jag endast två namn i valberedningen. Andreas som jag nominerade till valberedningen och att jag själv blev till frågad. Jag har inget med valberedningens arbete att göra.
varför räcker inte 1370 per person.
suppleant är inte medlem i styrelsen, därför anser jag inte jag kan sköta mina åtaganden mot bänkskytteförbundet eller Ft förbundet.
Senast redigerad av Jazz 21 feb 2015, 09:30, redigerad totalt 1 gång.
Jazz

Inläggav Sniperace 21 feb 2015, 09:38

Du var med Görgen och gick igenom hela valberedningens lista.

Nu till dina fantasier om bidragen, det enda som är netyobidrag är verksamhetsbidrag et vilket till 100% är närvarobidragey för våra ungdomar.
Det andra är bidrag som täcker 60-70% av våra redovisade driftskostnader så där faller detta du tar upp.
De 600:- i medlemsavgift för pistolskyttet täcker inte alla kostnad för denna gren med tanke på hur mycket pengar vi plöjt ner i byggnationen osv
Bild
Användarvisningsbild
Sniperace

Inläggav Jazz 21 feb 2015, 09:43

On man slår ut alla pengar som kommer in i föreningen så blir det 1371kr per man. Jag har bokslutet här framför mig.
sedan var jag mycket noga med att inte veta något om valberedningens arbete. Det jag vet är att du och carina ändrade görgen och hennes arbete utan görgen var involverad. Men ändå vet fortfarande inte vilka namn som stod med.
Jazz

Inläggav Sniperace 21 feb 2015, 09:46

Då räknar du inte KOSTNADERNA våra bidrag är baserade på.
Berätta vilka bidrag som dras in från pistoldelen. ...
Bild
Användarvisningsbild
Sniperace

Inläggav Jazz 21 feb 2015, 09:55

Då är det ännu värre eftersom det finns två ungdommar som genererar 20,000 per person
Jazz

Inläggav Görgen 21 feb 2015, 10:20

Sniperace skrev:Du var med Görgen och gick igenom hela valberedningens lista.

Nu till dina fantasier om bidragen, det enda som är netyobidrag är verksamhetsbidrag et vilket till 100% är närvarobidragey för våra ungdomar.
Det andra är bidrag som täcker 60-70% av våra redovisade driftskostnader så där faller detta du tar upp.
De 600:- i medlemsavgift för pistolskyttet täcker inte alla kostnad för denna gren med tanke på hur mycket pengar vi plöjt ner i byggnationen osv

Nu får du lunga dig lite.

Jazz satt hela tiden i bilen och väntade på mig när jag och Carina gjorde den listan vi var överens om och därefter har Jazz inte velat se listan.

Sen angående det du skrev om hur jag skulle ha nominerat så är det nästan exakt som den nominerings lista jag och Carina först var överens om.

Men efter några dagar kom Carina med en helt annan lista som jag sa att jag inte ställer mig bakom utan den enda listan som jag ställer mig bakom är den vi kom överens om hemma hos Carina och den listan hade inte mycket med den listan som Carina nominerade ifrån på årsmötet.
FX Cyclone, ginb tactical 2. Cal 5.5mm. Hw97KT. Cal 4.5mm (Yggdrasil på Hw97k klubben)
Bild
Användarvisningsbild
Görgen

Tack utdelade: 62 gång
Tackad: 151 gånger i 86 inlägg
Skytteklubb: Vittsjö SKF. Hästveda PSK.
Luftvapen favorit: FX Cyclone, ginb tactical 2.

Inläggav Jazz 21 feb 2015, 10:34

Det bästa är att dela skytte gården och banan i olika föreningar. Skulle banan gå med förlust så kommer jag personligen täcka det tills vi kommer igång.
Jazz

Inläggav Sniperace 21 feb 2015, 10:42

Det kan du glömma.
Finns ingen anledning att skänka bort banan.
Och det med två ungdomar stämmer inte heller eftersom varje närvaro ger ca 14kr per gång vi har aktiviteter där det kommer upp till 20 personer. Vi har skolaktiviteter osv så varje närvaro är införd, sedan har vi skytte för dem med funktionshinder som ger det dubbla.

Tycker inte du att varje verksamhet bör bära sina kostnader?
Bild
Användarvisningsbild
Sniperace

Inläggav Jazz 21 feb 2015, 11:11

Pistolskytte för bundet får 320kr vi betalar 600 i medlemsavgift. Det finns 2 ungdommar som återkommande skjuter i skyttegården. Sedan anser jag att varje del ska ha iordning på sin ekonomi. det konstiga är att när vi bygger om banan ska alla kostnader enbart betalas av pistol skyttarna. Inget på luft eller de tre k-pist skyttarna. Du har proppagera gång efter annan att lägga ner pistolskyttet visst gör det. Men visst du har inte själv skjutet på flera år och jonas var väl 1932 han sköt sist. nä du ni är passe. Nu ska ni få göra de jobben som vi gjorde innan. I alla föreningar är det som så att tränarna/instruktörerna sköter träningen och övriga i styrelsen sköter alla övriga uppdrag. Så vi har kommit överens om att just göra detta. Vi sköter träningen lämnar raporter samt skickar inköps listor till styrelsen. Det kommer vara den enda kontakt vi har med styrelsen.
sedan kommer jag som suppleant för jonas naturligtvis komma när inte han kan.
Jazz

Inläggav Sniperace 21 feb 2015, 11:21

Du kan inte beordra något; är du inte nöjd får väl andra ta dina nuvarande uppgifter eller, så blir det inte längre någon verksamhet på det, så enkelt är det. Vill du kämpa för att förstöra så får du väl göra det, men jag tror inte resten an skyttar kommer gilla det.
Ja tycker inte detta ska avhandlas här så för min del sätter jag punkt.
Du blir som vanligt kallad till styrelsemöten och får agera som du vill, men jag ställer mig tvivlande på att du får något större stöd för det du nu propagerar för.

Och det är inte just Jonas du är suppleant för det är vem som än uteblir du är detta för och det är Rolf också.
Förstår inte varför du koncentrerar dig så just på honom.
Dessutom har jag aldrig propagera att lägga ner pistolskyttet, tvärtom har jag agerat för att det ska finnas, utan mig skulle den nuvarande banan inte funnits. MEN jag hävdar att alla ska hjälpa till att dra in det som behövs för verksamheten.
Senast redigerad av Sniperace 21 feb 2015, 11:27, redigerad totalt 2 gånger.
Bild
Användarvisningsbild
Sniperace

Inläggav Jazz 21 feb 2015, 11:23

Perfekt att sköta dessa diskusioner här så folk får veta vad som händer i styrelsen. Vet inte vad jag skulle beordrar. Attt beordra är bara du och jonas som gör
Senast redigerad av Jazz 21 feb 2015, 11:24, redigerad totalt 1 gång.
Jazz

FöregåendeNästa

Återgå till Skytteklubbar och föreningar