Den bästa dagen på länge... även om det kunde varit lite varmare så kom det en massa trevligt folk till skyttet
Hugo gör sig redo för dagens aktiviteter. Han sköt både gevär & pistol idag.
För att följa länken så måste du registera dig.Jag hade med kronografen för att kolla så att farten håller sig vilket den gjorde, låg på 242 i startryck vilket ger 244 vid högsta fart så det blir perfekt. Sen var det en lång rad med skyttar som kollade sina bössor. Här är det AT44? som kollar sin.
För att följa länken så måste du registera dig.Skyttet drar igång efter en hel del eldupphör i början då fler & fler dök upp & ville ha ut skjutmål & tavlor.
För att följa länken så måste du registera dig.Längesedan det var så pass många
För att följa länken så måste du registera dig.soda pangar med sin granna Sako.
För att följa länken så måste du registera dig.Shot to thrill grymtade lite då Hugo hade dubbelladdat, shit happens & läskstången löste det på ett kick.
För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.Batistuta hade lockat hit en av sina elever, minns inte namnet men verkar va en trevlig kille som visade ett stort intresse, han testade lite olika bössor & kollade in kikarsikte. Han hade med sig en Diana 25 som vad jag förstod ska upp till 10J, den kollades också & låg på 7,5J
För att följa länken så måste du registera dig.Provade JSB Exact Premium men det gav inte så mycket då det var riktigt besvärliga vindar idag som gjorde att man inte fick nån kontroll på om det var dom växlande vindarna eller
AA DF eller JSB EP som gav lite olika träffar. Men i denna vind gav inte JSB EP mig nåt jämfört med
AA DF. Det fina var dock att kulbanan blir exakt lika med dom båda, så visar det sig att JSB går lite bättre när man kan testa lite mer noga så vet man att under tävling med JSB & träning med AirArms ammon så gäller samma kulbana vilket förenklar det hela
För att följa länken så måste du registera dig.Ska kanske tillägga att den enda riktiga flyern idag var en JSB EP som tog jäkligt lågt & till höger, det rörde sig om c:a 100mm. Misstänker att den kantrade när jag skulle ladda & att den blev skadad, såg en diabol göra det senare & pillade rätt diabolen, dom är ju rätt mycket kortare än en vanlig Exact som nog ligger stadigare i "rännan" man lägger den i på en MPR innan den förs in av laddbulten.
För att följa länken så måste du registera dig.En hel del att panga på idag.
För att följa länken så måste du registera dig.Kollade som sagt kulbanan & detta var på 45 meter, gött när det stämmer i höjd med vad man ställt in sen tidigare, nu är det bara sidohjulet som ska ställas in ordentligt, det stämde med avstånden idag då jag & AT44? var på plats tidigare & satte ut tavlor var 5:e meter, men vill ju gärna ha lite värme för att se om det ändrar sig, ställde in det lite snabbt för ett tag sedan men kommer inte ihåg temp.
För att följa länken så måste du registera dig.Tack för en bra dag