Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Ulf skrev:Onödigt tips kanske ...men : inga stockskruvar som rallat upp ?
(har inte en susning hur känsliga AA-bössorna är, har bara erfarenhet av HW & BSA som är väldigt känsliga för detta )
börne skrev:Min TX brukar också sprida lite 20 - 25 skott efter rengöring av pipan, men inte så mycket.
Sir ville skrev:För mig låter det / ser det ut som när hastigheten varierar flera mps mellan skotten. Har du kollat hastigheten ?? Och som redan sagd så kan bössorna dumma sig ett antal skott efter rengöring men dina 150 skott skulle räcka mer än väl till att blya in pipan så det bortgår. Stockskruvarna är också redan nämnda .. Är pippackningen OK och håller tätt ??
Nitro skrev:Du har inte uppgett vilket avstånd?
Inte heller vad minimal spridning betyder för dig, du har bara uppgett ett snitt.
Av erfarenhet så vet jag vad vinden kan göra redan på 25m, men jag vet ju inte hur lugnt det var.
Leopold skrev:Kolla så det inte hamnat något skit i den där grunkan man skruvar på framför pipmynningen, kolla även så den sitter centrerat som den ska.
aklaim skrev:bara o riva byssan för dig o hoppas att du hittar nått där inne som spökar (eller iaf hittar varför fjäderfettet ser ut som det gör)
Leopold skrev:Om du inte bytt batch av ammo samtidigt eller pajat någon oring så kanske du inte fått pipan ren riktigt. Det bly och skit som ligger i räfflorna kan ställa till med en del oreda om det bara flyttas runt litet slumpmässigt av vanlig lapprengöring.
Vi såg ju en bild från något forum där man rengjort en "rengjord" pipa med en filtplupp på patchwormen istället för lapp, visade tydligt att det fanns en massa skit djupt nere i räfflorna.
Leopold skrev:Du kan ju även testa annat än Ballistol. Hoppes #9 tycker jag funkar fint och doftar dessutom litet trevligare! Iofs ska man alltid se till att ha bra ventilation när man använder solventer. Efter rengöring ska man olja in loppet litet lätt med någon vapenolja och sen dra torrt innan man skjuter men det där kan du säkert.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst