Anonymous

Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Nuc skrev:Om man tar JSB Exact Express, väljer ut dom jämnaste i vikt och sedan pressar/kalibrerar dom igenom ett nytt verktyg, (deras längd minskar och diametern blir mer likformig) får man då en ny kula som kan säljas som JSB Exact premium?
Bara en stilla undran, är det vad dom har gjiort?
Enfemtifyra skrev:Hej, täkte kolla om det hunnits testa dessa lite mer sedan tråden skapades
Enfemtifyra skrev:Den egentliga frågan är om dom är känsliga för vilken batch eller die det handlar om, eller om dom skjuter stabilt utan ytterligare mätande/vägande.
Enfemtifyra skrev:Här någon köpt dom och faktiskt blivit missnöjd?
Enfemtifyra skrev:Har JSB börjat stressa ut även premium å fått ojäm kvalitet?
Enfemtifyra skrev:Här någon köpt dom och faktiskt blivit missnöjd?
Enfemtifyra skrev:AirArms (en burk uppmärkt 2012) sköt ruskigt bra, dom första skotten trodde jag knappt mina ögon, men efter 10 där med så blev det lite spridning, men klart bäst resultat.
Någon som vågar svara på om dessa fortfarande säljs och om AA ochså är känsliga å varierar från gång.
Enfemtifyra skrev:För en bättre test, ska jag öka avståndet?
Enfemtifyra skrev:Tack för alla goda råd och tips kring mitt sökande efter rätt ammo
Enfemtifyra skrev:Tack för alla goda råd och tips kring mitt sökande efter rätt ammo![]()
Var ute idag å sköt då det var så fint väder![]()
Ja min rulle JSB Exact vet jag inte vad jag ska göra med... reklamera?![]()
Premium levererar klart stabilt och bättre än exact. (kanske varken nytt eller konstigt iof)
Verkar i nuläget som ett bra alternativ, säkert och tryggt val, känns som risken är extremt låg att få en dålig burk (eller enskilda flygare i burken) av dessa med varierande resultat, och det är värt mycket.
Dom gick oxå ganska bra på 50m, men har inte håtdtestat det i bänk å jämfört, utan bara FT ställning.
AA verkar gå precis snäppet vassare av outgrundlig anledning (bänk med stöd 25m) och kan liksom ge mindre lyckorus över att se vad bössan (med mig bakom spakarna till trots) kan leverera, men är lite rädd att kvaliteten kan variera å jag hade tur med rätt batch.
Får feedback härifrån att man tydligen inte är ensam om att ha en bössa som stortrivs med AA och kvaliteten låter jämn, det här är ju toppen![]()
Gått annars i tankarna att handla lite premium från JSB-Diabolo, men får jag till en bra batch AA så lär jag köpa på mig ett lager av dom istället... eller kanske båda, "premium" känns ändå stabilt.
För att följa länken så måste du registera dig.
Vet inte om stället är allmänt känt, har själv inte handlat av dom tidigare, ser ut som bra pris å frakt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst