Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Sir ville skrev:Som vanligt så har jag blandad ihop saker o ting denna gången också. Jag skulle ut med Chefen o hans Kids redan på Fredag så jag dyker upp på Lördag jag med
P.S Har med VFG - kuddar till dig Leo. Både intensiv (med invävda mässingspån) och vanliga. Äger ingen 4.5mm bössa för tillfället så du har bättre nytta av de än jag.
Leopold skrev:Jättekul, varmt välkommen Sir Ville! Har även fått besked från en Vittsjö-medlem att han kan komma så vi blir ett litet gäng
Vi behöver ström till borrhammaren så själva ihopskruvandet får ske där det finns dylikt, TheFoes kan du höra med vederbörande som vi tänker på?
Leopold skrev:En härlig dag på banan i bästa sällskap av sonen, TheFoes och skytten68!
Vi kom igång vid 11:30 och började med att skruva ihop litet fallmål. Ca ett halvt ton fallmålskomponenter närmare bestämt...![]()
För att följa länken så måste du registera dig.
Efter ett par hundra borrhål och dito plugg/skruv, byte kedja till riktiga grejer och skruvande med länkagen så kände vi att det var dags för testa några av målen på banan. De verkar funka fintStort tack till Bengt G för strömmen och att vi fick väsnas där hemma hos dig!
Litet jobb är kvar bla att fästa "faceplate" på ett knappt tiotal plåtgnagare med reducerad killzone och på så vis förbereda för att piffa till och optimera med de sista modifieringarna. Den som har lust får gärna fixa det, de står inne i målboden.
Efter ett tag fick vi även besök av några fler FT-intresserade bla Görgen & Robban75 med sin splirrans nya fina hw98!
Kul att se debutanter som börjar strömma till!
börne skrev:Ja nu ska ni också vänja er vid & bära halvstenar... bra jobbat
Leopold skrev:..............
att skruva dit en bärrem (tex av spännband), då kan man frakta runt dom litet lättare ute i busken!
Pellegrini skrev:Leopold skrev:..............
att skruva dit en bärrem (tex av spännband), då kan man frakta runt dom litet lättare ute i busken!
Jag har trätt över ett ca 15cm långt smalt rör över spännbandet på mina egna fallmål. Mycket skönare att bära.
Och karosseri-bricka på skruvarna genom spännbandet. ("Lagom hål" och mycket mer bricka..)
Leopold skrev:Det blev en produktiv dag idag, det mesta på listan kan bockas av
Närvarande var skytten68, don Tomaso, Thefoes och jag plus min son som hade möjlighet att hänga med idag också.
50 mål är en del att planera för kan jag säga...Särskilt som det är första gången för oss i den här terrängen. Men det blir bra detta! För ett av målen krävs pilbåge, armborst eller dylikt för att få dragsnöret på plats så det får vi inte glömma nästa lördag dagen innan tävlingen när alla målen ska sättas på sina utsedda platser
![]()
Ingen av oss hade mycket tid över att fota men några bilder tog jag ändå på delar av det lilla gänget!
Återgå till Skytteklubbar och föreningar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster