Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
skytten68 skrev:Så rolig att man glömde resa målen som man hade träffat
Vi kommer att ses igen ute på någon tävling igen.
David_M skrev:Grattis till segern dano_swe, du skjuter bra som vanligt och är en värdig vinnare!![]()
Jag lovar att hålla din guldmedalj välpolerad tills vi träffas i Skepplanda för prisväxling.![]()
dano's medalj.
För att följa länken så måste du registera dig.
Leopold skrev:3. Säkerhetsmässiga saker. Vi körde med en enkel modell av snitslad bana och litet skyltar men frågan är om det upplevdes så självklart för alla.
martinw skrev:Vi hade tex mer vind i slutet när vi sköt över vattnet och de öppna fälten.
Kapten Kamin skrev:martinw skrev:Vill man försvåra utan att troyer vet om det kan fötterna komma upp högre än rumpan.
Då rullar jag baklänges, med min mage....
börne skrev:Leopold skrev:Att färgen på killzon försvinner är ett problem, det åtgärdas enkelt genom att göra som Onsala, ha vita mål med svart killzon, även när färgen är borta är det bra kontrastskillnad. Detta vill jag införa på våra mål i Mörrum, får se om jag kan övertala gubsen)
börne skrev:Att färgen på killzon försvinner är ett problem, det åtgärdas enkelt genom att göra som Onsala, ha vita mål med svart killzon, även när färgen är borta är det bra kontrastskillnad. Detta vill jag införa på våra mål i Mörrum, får se om jag kan övertala gubsen![]()
börne skrev:Att starta kl 10:00 istället innebär endast att man kommer hem en timme senare
dano_swe skrev:Svart killzone är mycket svårare att se
Leopold skrev:Inte så säker på det.................
börne skrev:dano_swe skrev:Svart killzone är mycket svårare att se
Men jag skrev ju att man ska ha vit figur med svart killzon, svart på svart är ju inte ens tillåtet då det ska va två olika färger.
börne skrev:Ang målet på stående så stod det på skylten att man skulle dra försiktigt
dano_swe skrev:Aha. Jag kanske såg fel. Det var mörk som f*n i alla fall.
dano_swe skrev:börne skrev:dano_swe skrev:Svart killzone är mycket svårare att se
Men jag skrev ju att man ska ha vit figur med svart killzon, svart på svart är ju inte ens tillåtet då det ska va två olika färger.
Aha. Jag kanske såg fel. Det var mörk som f*n i alla fall.
börne skrev:Jo... det är ju för att färgen inte håller mer än några träffar
Leopold skrev:Men givetvis, när det vita/gula är bortskjutet så är det extra minimal kontrastverkan och det är detta som ev kan bli en orättvisa man inte kan komma ifrån. Kanske ska man strunta i att måla KZ på dessa mål vid tävlingsstarten?
martinw skrev:Vi har satt orange reflextape på baksidan av vissa mål, ger reflektioner på paddeln, lite kontrast även om målet står mörkt.
Leopold skrev:Kanske ska man strunta i att måla KZ på dessa mål vid tävlingsstarten?
Leopold skrev:Jag stängde aldrig av det... förrän nyss
Återgå till Skytte Tävlingar och träffar Etc.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst