Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
börne skrev:Leopold skrev:Kanske ska man strunta i att måla KZ på dessa mål vid tävlingsstarten?
Inte tillåtet med samma färg enligt reglerna om det var det du menade, målar man inte metallen är det visserligen inte samma färg som svart, men frågan är om kontrasten räcker om man ska va petig med det hela.
1.7 Mål. Metallsiluettmål, ”fallmål”, vilka är återställningsbara från skjutplatsen skall användas.
Träffzonerna skall vara cirkelformade och ha en kontrasterande färg i förhållande till
metallsiluetten.
Lasse skrev:Var det ingen som sköt i fullfarts klasserna?
I så fall lägger jag upp rankinglistan strax
Kapten Kamin skrev:Mina juniorer är nyfikna...
Tomaz skrev:För att följa länken så måste du registera dig.
TopGunn skrev:Till alla som deltog på Snapphanesmällen
Här kommer många tack från mig, TopGunn.
Som medhjälpare vid Snapphanesmällen vill jag tacka för alla glada tillrop – det ger verkligen energi och glädje! DeFoes – vilken energi-, du pratar mycket och skjuter pilpåge som en gud! I love you!Tack till ALLA GOA snubbar och tjejer som var där! Ni förgyllde min dag! Tack till Bengt – som möjliggjorde kokkaffe, STOR KRAM från en kaffe-maniac! Och inte minst, tack till er/du (vet faktiskt inte vem) som tog hand om korvförsäljningen när reportern kom och jag gick iväg! Och inte minst: Tack till er som hjälpte till efteråt: puss och KRAM!!!!
Kapten Kamin skrev:Trist bara att jag som Forshagabo måste lära mig Dalmål nu!!
börne skrev:Hur länge skulle tävlingarna då hålla på!?!? En runda tar c:a 4 timmar & ska du då spraya målet mellan varje skytt blir det ju som du förstår ohållbart.
skjutglad skrev:Gissningsvis är det därför som engelsmännen kör med gula mål.
Oavsett om paddeln blir plåtfärgad så blir det en mörk markering
i hålet som skapar kontrast.
Dom har ju ändå hållit på sedan åttiotalet så dom borde testat fram det
som funkar bäst.
Återgå till Skytte Tävlingar och träffar Etc.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster